Propavan!

Mer
19 år 4 månader sedan #7238 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Propavan!
Jag har använt propavan i två månader kan jag tro...varje natt eftersom jag har jobbiga sömnsvårigheter...iof e väl alla sömnsvårigheter jobbiga haha...aja i alla fall så känner jag mig inte spec yr av dom när jag tagit dom...jag bara somnar.
På morgonen när jag ska gå upp är ganska hemsk. Känner mig handikappad, kan inte lyfta armar och ben eller huvud.
Så nu har jag prövat med att halvera dosen och ta tabletten mkt tidigare...alltså gå å lägga mig vid tio istället för tolv...när jag ska upp kl 6. Det fungerar mycket bättre...det kanske ska fungera för dig med...?
Mer
19 år 4 månader sedan #7256 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Propavan!
Hade propavan förr... men somnade inte så lätt på dem... om jag somnade så sov jag längre än med Imovane... de verkar sitta i rätt länge...
Mer
19 år 4 månader sedan #7314 av ninni
Svar från ninni i ämnet Propavan!
Man ska nog ta tabletten redan vid 19 - senast kl 20 och försöka komma i säng senast två timmar senare!
Jag har en annorlunda konstruerad hjärna och jag tror att det är därför jag är så känslig för mediciner som påverkar den! Men hur funkar Imovande?

Ninni :!:
Mer
19 år 4 månader sedan #7317 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Propavan!
Jag tycker inte Imovane är bra alls, blev inte alls sömnig...kunde inte sova utan blev jättekonstig på den. Förvirrad osv.
Detta ledde till att jag överdoserade ganska mkt som i sin tur ledde till stora minnesluckor och kraftiga personlighetsförändringar!
Mer
19 år 4 månader sedan #7318 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Propavan!
För mig fungerar Imovane så att jag somnar inom en halvtimme till 45 minuter om jag lägger mig så fort jag tagit tabletten... men vaknar igen om två till tre timmar... den ska räcka i fem timmar... men gör det sällan för mig... efter några veckor slutar den att fungera helt... och då måste jag växla till en annan sömntablett ett tag... annars slutar jag sova helt...
Mer
19 år 4 månader sedan #7333 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Propavan!
Jag har prövat både Imovane och Propavan. Skillnaden är att effekten av Imovane kommer lite snabbare, men Propavan ger effekt först efter en timme. Observera att har man nyss ätit (inom 2 timmar) kan effekten av Propavan komma ännu långsammare.

För mig har det hänt att jag vaknat vid 3-tiden trots att jag tagit sömnmedicin. Men jag tror att det berodde på att jag då var deprimerad. Är man deprimerad kan man ha dålig sömn och vakna tidigt på natten.