Theralen, Lergigan och Propavan???

  • Staffan i RFHL C-län
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 veckor sedan #117468 av Staffan i RFHL C-län
Svar från Staffan i RFHL C-län i ämnet Theralen, Lergigan och Propavan???
Oj Oj. Jag får nog hålla med Niklas lite grand. Det var i alla fall väldigt vad jag får kommentarer och tillrättavisningar som jag inte bett om och nästan inget alls om det jag frågade. Se den feta texten.
För övrigt har kvinnan i fråga inte någon schizofreni. (Och inte jag heller. Får jag inte skriva här då? Jag hjälper människor med den diagnosen ibland.)
Kan några hjälpsamma svara på min fråga? T.ex om man alltså upplever "hangover", vilken av dem är värst på det?
Tack ingen

PS Jag kan gärna ta en diskussion med admin1 om de där vetenskapligt högst tveksamma undersökningarna om återfall han hänvisar till, men det behöver vi inte göra här. Välkommen på vår hemsida eller på mailadress som står där. DS
Mer
16 år 4 veckor sedan #117469 av Geta
Då jag tar neuroleptika hela tiden så har jag inga
dagen efter-effekter.
Medicinkoncentrationen är konstant.
Det kan lika gärna vara grundsymtomen som
framkallar slöheten som att det skulle vara
neuroleptikan.
Vi gamla rävar som har haft psykoser sedan
stenåldern rekommenderar inte psykosbenägna
att sluta med antipsykotikan.
Mer
16 år 4 veckor sedan #117471 av Nissegossen
Håller med Geta och gör inte fler kommentarer!
Du har som jag ser det fått den information som jag kan ge dig!

Det är att kan hon sova utan att ta varken Propavan eller Theralen och kan hon det, så behöver hon inte ta något av dem och hon får då definitivt inte någon hangover effekt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 veckor sedan #117472 av Nissegossen
Även om hon inte har diagnosen Schizofreni så får hon Antipsykotika av någon anledning och då skall hon inte sätta ut den på eget bevåg!

Kan du ta det till dig?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fort Toronto28
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 veckor sedan #117478 av Fort Toronto28
Svar från Fort Toronto28 i ämnet Theralen, Lergigan och Propavan???

Staffan i RFHL C-län skrev: Oj Oj. Jag får nog hålla med Niklas lite grand. Det var i alla fall väldigt vad jag får kommentarer och tillrättavisningar som jag inte bett om och nästan inget alls om det jag frågade. Se den feta texten.
För övrigt har kvinnan i fråga inte någon schizofreni. (Och inte jag heller. Får jag inte skriva här då? Jag hjälper människor med den diagnosen ibland.)
Kan några hjälpsamma svara på min fråga? T.ex om man alltså upplever "hangover", vilken av dem är värst på det?
Tack ingen

PS Jag kan gärna ta en diskussion med admin1 om de där vetenskapligt högst tveksamma undersökningarna om återfall han hänvisar till, men det behöver vi inte göra här. Välkommen på vår hemsida eller på mailadress som står där. DS



Hej.


Jag brukar ofta läsa på RFHL Uppsalas sida om medicinberoende.

För mig så är Theralen bra, jag flummar nästan på den men måste få sova ut rejält efter jag tagit den för annars får jag en ruskig hangovereffekt dan efter.

Atarax tyckte jag var ren skit; snabb men svag effekt, sen märkte jag ingen bra verkan av ataraxen utan var antingen tvungen att tokhöja dosen från 50 mg till flera hundra mg, så jag slutade och håller mig till Theralen vid behov.

Men som Nisse G säger så är sömnen skitviktig, jag funkar inte alls om jag inte får 5-6 timmars ostörd sömn och då har jag inte ens någon psykossjukdom, mer OCD o AS.

Sömnen är inget man bör flippa med, idag ser jag hur trötta ungdomar och barn ser ut; dataspel och festande...Det sätter sina spår...

Låter präktigt, men efter många bittra erfarenheter pallar jag inte längre med att kompromissa med sömnrutiner och mediciner.

Sen håller jag med om att Zyprexa är skit; jag pendalr mellan att ta 1.25 mg o 2.5 mg, mest för att jag hatar preparatet men också för att jag är livrädd för diabetes och sämre blodvärden; jag har redan högt kolesterol...
Mer
16 år 4 veckor sedan #117527 av Admin1
Jag har använt Propavan i 7-8 år och jag sov väldigt bra utom de nätter, som jag inte använde Propavan. Jag märkte ingen direkt hang-over av preparatet när jag använde det, men jag kände mig ändå piggare på dagen när jag slutade med det. Jag slutade tvärt med Propavan och det var inga problem. Propavan används nog mera som sömnmedel än Lergigan och Theralen.