Zoloft funkar dåligt Iallafall för mig.

Mer
15 år 10 månader sedan #132067 av Pippi
Undrar om jag ska fundera på det igen?
Jag cyklar o tränar mycket, dessutom har jag skaffat mig en stegräknare, till jobbet.... Skulle tror att det blir rätt många steg.
Min doktor frågade faktiskt häromdagen just om Remeron.
Mer
15 år 10 månader sedan #132110 av Sankt_sigfrid
fick remeron som natt medicin ett tag...funkade väl bra antar jag..jag sov ju i ett dygn då jag tog dem och det var ju inte riktigt bra...de halverade dosen och jag sov lika länge....

jag har svårt att se dem i antideppressivt syfte, om den sänker personer så..
Mer
15 år 10 månader sedan #132139 av Admin1
Jag har läst att antidepressiva kan utlösa mani hos bipolära. Jag kände en med schizoaffektiv, som inte kunde använda antidepressiva för de utlöste alltid mani hos henne. Hon hade ändå antipsykotika, som ju borde ge visst skydd mot mani.
  • Mej
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #157104 av Mej
Zoloft funkar super mot depressionen för mig. Det enda kvar att önska är väl en ångesthämmande effekt (min ångest lindras inte alls..)

Jag har 125 mg Zoloft/dag.
Mer
15 år 6 månader sedan #157296 av Admin1
Normalt skall Zoloft också lindra ångest, liksom Citalopram, som verkar på liknande sätt dvs SSRI-antidepressiva. Citalopram är visst mer miljövänligt.
  • Sebastian-
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #158601 av Sebastian-
Svar från Sebastian- i ämnet Zoloft funkar dåligt Iallafall för mig.
Zoloft, Citalopram och Mirtazapin fick jag ingen direkt effekt av alls. Den enda antidepressiva/ångestlindrande medicinen som har fungerat för mig är Anafranil. Enligt vad en läkare sa till mig så är Zoloft en ganska mild antidepressiv medicin.