Zoloft funkar dåligt Iallafall för mig.

Mer
15 år 10 månader sedan #131839 av Admin1
Bra att du redan mår bättre Thomas och hoppas att det fortsätter.

aspie,

Vad gäller effekten av antidepressiva har de skrivit om det i Dagens Nyheter:
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp ? ... 15&rss=554

Vad jag minns, så gav den gamla typen av antidepressiva typ TCA något bättre effekt än de modernare preparaten, men de ger mer biverkningar, som t.ex muntorrhet. TCA har också större risk vid intoxikationer.

Remeron är ett nytt antidepressivt medel, som också ibland används som sömnmedel.
  • Thomas
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #131846 av Thomas
Svar från Thomas i ämnet Zoloft funkar dåligt Iallafall för mig.
Ja. Känner mig faktist redan bättre.

Kanske beror det på benzon mer än zoloften. men ändå:P
Tack!
Mer
15 år 10 månader sedan #131969 av aspie

Admin1 skrev: Vad jag minns, så gav den gamla typen av antidepressiva typ TCA något bättre effekt än de modernare preparaten, men de ger mer biverkningar, som t.ex muntorrhet. TCA har också större risk vid intoxikationer.

Remeron är ett nytt antidepressivt medel, som också ibland används som sömnmedel.

Det har jag också hört att TCA-mediciner gav bätttre effekt än de modernare preparaten, men det var fråga om depression (till och med svårare depressioner) och inte om ångest som är en helt annan sak än depression, och kan vara närmare besläktad med paranoia. Kanske det är därför jag gillar neuroleptikagruppen i stället.

Vad Remeron angår, jag känner många som tycker om den, men jag har inte upplevt någonting positivt i samband med mitt experiment med den för några år sedan.
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #131974 av vnv
Jag har använt Remeron i flera år och är nöjd med att den verkar mot ångest och hjälper till med sömnen. Dock jobbigt att jag gick upp 15 kg av denna medicin då den har socker som hjälpämne. Att jag kunde vara så dum.....Idag äter jag Remeronkopia som är helt sockerfri. Klart Bättre!

/vnv
Mer
15 år 10 månader sedan #131996 av Pippi

vnv skrev: Jag har använt Remeron i flera år och är nöjd med att den verkar mot ångest och hjälper till med sömnen. Dock jobbigt att jag gick upp 15 kg av denna medicin då den har socker som hjälpämne. Att jag kunde vara så dum.....Idag äter jag Remeronkopia som är helt sockerfri. Klart Bättre!

/vnv


Finns det en sån?!
Har oxå haft men just viktuppgången...
Detta var längesen så det är fixat men upplevde medicinen som ok då
Men vnv, utan socker ok men visst ökar den aptiten?
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #132004 av vnv
Pippi!
Jovisst ökar Remeron S aptiten! Inte bättre blev det av att jag lindrade ångesten med mat, särskilt youghurt med mycket socker.....
Är dock på väg ned i vikt nu och har gått ned 8 kg sedan min toppnotering. Försöker att äta mycket fett och så lite kolhydrater som möjligt (LCHF)
Dessutom promenerar jag då och då.
Remeronkopian jag ätit heter Teva Mirtazepin. Idag äter jag en annan generisk kopia som heter Krka Mirtazapin 45 mg.