Seroquel?

Mer
15 år 9 månader sedan #135228 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Seroquel?
Sofie,

Kul att höra av dig igen. Har du fått Seroquel Depot, som man doserar bara en gång dagligen? Kanske ger de lite mindre biverkningar, som hjärtklappning och trötthet dagtid jämfört med de vanliga tabletterna?
Mer
15 år 9 månader sedan #135254 av anmajo
Svar från anmajo i ämnet Seroquel?
Jag instämmer med Admin i rekommendationen depottabletter för att undvika tröttheten. Har inte ätit de vanliga men vet att de ofta orsakar trötthet. Depottabletten tas ju dessutom bara en gång per dygn och då kan man ju lämpligen ta den på kvällen. Jämfört med när jag åt Zyprexa är jag dimensioner piggare och mer kvicktänkt nu.

När det gäller magen så har jag återupptagit bruket av Omeprazol sedan ett par veckor och mår nu acceptabelt. Det Sofie säger om risk för reflux och magmunsbrock vid, som jag uppfattar det, långvarigt bruk av läkemedel som losec/omeprazol så är det inget jag hört talas om. Känner folk som ätit underhållsdos losec i många år och som mår utmärkt med avseende på magen. I vilket fall måste det ju vara bättre att äta Omeprazol el likn. än att gå med dyspepsi.

Vad beträffar utsättningsbesvären har de utgjorts, då jag av en eller annan anledning inte tagit medicinen som jag ska, av illamående kräkningar och dålig sömn vilket också anges i FASS. Några besvär liknande de du Sofie beskriver har jag inte erfarit.
Mer
15 år 9 månader sedan #135280 av aspie
Svar från aspie i ämnet Seroquel?
Jag har provat Seroquel, mycket små doser på kvällarna. Problemet var dagtröttheten, därför slutade jag och bytte medicin.