Vilken antidepressiv medicin är säkrast med biverkningar?

Mer
18 år 5 månader sedan #27585 av Interlude
hej! jag har testat cipramil(citalopram) och efexor.
citalopram fick jag i början av min sjukdom, det hjälpte inte ett skit. utan förvärrade det hela säger min vanliga läkare, min psykiatriker håller inte med.

efexor fick jag i högre doser, och dom hjälpte men jag slutade till sist...jag slutade att känna något. var likgiltig inför allt. döden livet. då var det nästan bättre att gråta mig till sömns.

sen gav efexor mig illamående. jag spydde ibland av dom.

men zoloft ska tydligen vara bra =) prata med din läkare..
Mer
18 år 5 månader sedan #27600 av Saari
Jag äter Fluoxetin, det funkar mycket bra för mig. Men det är inte säkert att det funkar bra för dig. Det är alltid så individuellt när det kommer till mediciner, det är egentligen bara att pröva sig fram.

När jag och min doktor kom fram till att jag skulle ha Fluoxetin så hade vi diskuterat lite om biverkningar jag absolut inte kunde leva med. För mig var det viktökning, då jag redan är kraftigt överviktig. Fluoxetin har inte viktökning som bieffekt, däremot viktminskning (som jag tyvärr inte känt av alls :().

Grejjen med antidepp är just att det ska vara värt biverkningarna. Är du beredd att bli låt säga illamående för att kunna överleva och leva i en dräglig miljö, så kan du mycket väl pröva på Cipramil.

Min läkare ville inte tala så mycket om biverkningarna på just Fluoxetin utom det om vikten, förmodligen eftersom jag är hypokondriker. Inbilla dig inte att du ska få massor av biverkningar för då får du det! Psyket spelar så många spratt med en, även helt normala spratt som hypokondri :P
Mer
17 år 6 månader sedan #54220 av Bitte
Abilify verkar vara en bra medicin. Jag tar 15 mg/dag och känner att det funkar.
Ursäkta tog fel på medicin: De antidepressiva jag tar är Cipralex och även de fungerar bra.
Mer
17 år 6 månader sedan #54243 av Bitte
Sen tar jag Nozinan, Propavan och zopklikon/imovan till natten.

Men det bästa var nog kombinationen 2x7,5 mg imovan och Nozinan den sover jag bättre på
Mer
17 år 6 månader sedan #54298 av sihzzle
Remeron tycker jag e den bästa antidepprsiva medicinen när det gäller biverkningar.
Enda biverkningarna jag har fått är lite mera sockersug.
Men endel kan gå upp i vikt av den , men jag tvivlar på att man går upp lika mycket som på Risperdal och C/O.

Trötthet drabbas jag oxå utav den men det är bara positivt då den ska tas på kvällen. Så somnar man lättare
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #54339 av vnv
Remeron är klart bäst av dem jag provat (Cipramil,Efexor,Remeron)
Lite trötthet i början och viss viktuppgång men det är det värt...
Lycka till!!

mvh
vnv