Nu har jag haft Abilify i 20 dagar... så är det nu...

Mer
18 år 6 månader sedan #26920 av Isa-Alise
Nu är det snart 10 månader sen jag började med Abilify...

Arbetet går lättare, jag klarar det bra...

Hemmet är i ordning.... städat och diskat och fint...

Det är lugnt och bra i familjen...

Jag träffar vänner och bekanta regelbundet...

Jag har fått koll på stressen genom KBT-terapin... kan undvika att bli stressad genom att vila i tid...

Jag har just inga biverkningar nu...
Mer
18 år 6 månader sedan #26931 av flisan
Ja du är en inspirationskälla alltid. Du ger hopp. Bra att du finns här på sajten!
Mer
18 år 3 månader sedan #31640 av Isa-Alise
Nu har det gått ett år sedan jag började med Abilify... medicineringen och livet fortsätter att fungera bra...
Mer
18 år 2 månader sedan #33262 av Fredrik69
Svar från Fredrik69 i ämnet Erfarenhet av Abilify
Käkade Abilify för drygt ett år sedan, och upplevde att jag var mycket mer kvicktänkt än med tidigare medicinering. Jag slutade dock med det på egen hand tvärt efter ett infall att jag inte skulle käka den medicinen.

Drabbades då av vad jag i efterhand kan tolka var utsättningsproblem med sömnlöshet, krypningar i benen, större drömverksamhet mm. En mycket otrevlig upplevelse.

Denna period utan medicin föranledde sedan ny inläggning med tre månader på sjukhus där annan medicin prövades (Risperdal depåinjektion). Efter det har jag dock mått bra och varit symptomfri.

Så fortsätt med medicineringen och trappa bara ned i samråd med läkare.
Mer
18 år 2 månader sedan #33265 av Isa-Alise
Medicinen tar jag mycket noggrant... men livet ger mig en del bekymmer just nu... inte symtom från sjukdomen utan oro för min tonåring.... oron blir en stress för mig....

Det är svårt när man inte vet hur man kan hjälpa på bästa sätt... eller om man räcker till för att ge hjälp i nuläget... jag försöker så gott jag kan att vara en bra förälder till en lite vild tonåring... men får dras med mycket oro...
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33268 av
Svar från i ämnet Erfarenhet av Abilify

Fredrik69 skrev: Käkade Abilify för drygt ett år sedan, och upplevde att jag var mycket mer kvicktänkt än med tidigare medicinering. Jag slutade dock med det på egen hand tvärt efter ett infall att jag inte skulle käka den medicinen.

Drabbades då av vad jag i efterhand kan tolka var utsättningsproblem med sömnlöshet, krypningar i benen, större drömverksamhet mm. En mycket otrevlig upplevelse.

Denna period utan medicin föranledde sedan ny inläggning med tre månader på sjukhus där annan medicin prövades (Risperdal depåinjektion). Efter det har jag dock mått bra och varit symptomfri.

Så fortsätt med medicineringen och trappa bara ned i samråd med läkare.

Hur hög dos Abilify käkade du, så jag vet vad som kan hända om jag får ett infall att sluta ?