Nu har jag haft Abilify i 20 dagar... så är det nu...

Mer
18 år 1 månad sedan #36538 av Nissegossen
Isa-Alise! Jag kommer ihåg hur det var för dig, när du stod och hade dina nojor. Hoppas att du, jag och alla andra kan ge så mycket stöttning som vi faktiskt har fått själva på viska.se.

Jag kan bara säga, att det har varit en befrielse för mig att kunna ta del av andras berättelser och fått uppleva allas egna besvär, som man har utav den här handikappande sjukdomen.

Det har berikat mitt liv oerhört mycket, att jag inom vanliga ramar fritt kunnat uttrycka mig här.

Ett stort TACK till dig Admin1, som gjort detta möjligt!

Jag tror att denna sajten har räddat många liv, tack vare dig och alla de andra som vill väl.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 1 månad sedan #36572 av Fredrik
Vad skönt det låter Isa-Alise att du sover utan sömnpiller! Sen vill jag bara hålla med Nissegossen i vad han säger om viska!
Ett stort tack till dig Admin som driver den här siten så bra som du gör!

kram Fredrik
Mer
17 år 11 månader sedan #39820 av Isa-Alise
Dottern har lugnat ned sig och stressen minskat... nu är allt lugnt och bra...

Jag har haft Abilify i ett år och fyra månader nu... har inte haft några återfall... har klarat stressiga perioder... mitt arbete på halvtid går bra... jag orkar mer nu... kan vara uppe sent en kväll och sover sen ändå bra på natten....

Dygns rytmen är bra... jag är uppe till tio - elva på kvällen och går upp vid sju på morgonen... orkar med en hel dag...

Jag är på gång med att flytta ihop och bli sambo... har packat och städat och flyttar in nästa helg... kul att känna att en nära relation kan fungera bra nog att bo ihop... det fungerar eftersom jag mår så mycket bättre nu...

Livet är gott!!!
Mer
17 år 11 månader sedan #39826 av Anki
Vad skönt att höra att du har det bra :).
Lycka till med flytten....
Mer
17 år 9 månader sedan #44241 av Isa-Alise
Tack Anki!

Flytten har gått bra, allt är uppackat och klart sen flera veckor nu... jag trivs i mitt nya hem...

Samboskapet fungerar fint...

Allt rullar på i ett bra flyt... jag har haft semester och är tillbaka på arbetet igen... jag jobbar halvtid så det blir mycket tid att njuta av sommaren ändå...

Min dotter har gått på sommarskola och läst upp ett par betyg... nu jobbar hon som barnvakt och tjänar lite extra pengar... jag är så stolt över henne...

Jag känner mig helt frisk nu... det är 1 1/2 år med Abilify och det är som om jag inte längre är sjuk... jag känner mig helt frisk, glad, nöjd, och i balans...

Jag har inga symtom alls kvar och inga biverkningar förutom att jag gått upp lite i vikt... ca 5 kg.. men det kanske beror på att jag är livsglad och gillar god mat... det har blivit mycket matlagning den senaste tiden... härliga varmrätter... och goda efterätter också...

Livet är härligt!!!

Jag hoppas att alla ni andra kan få uppleva detta också... att sjukdomen försvinner och att man kan njuta av livet fullt ut...

Ni finns i mina tankar och böner...
Mer
17 år 9 månader sedan #44262 av Balder
Isa-Alise!

Jag blir så glad över att läsa dina positiva inlägg! Jag håller nämligen med dig helt och hållet i bl.a. det du skriver om Abilify!

Livet är härligt och jag ser med tillförsikt fram emot livet idag efter 10 år med psykoser.

KRAM till dig! :D