Alkohol och medicin?

  • Svammel
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #149673 av Svammel
Alkohol och medicin? skapades av Svammel
Äter 7,5 mg Abilify ocol?h Mirtazapin 10mg.. Hur går det med alkohol? Jag vet att det inte rekommenderas men mår i övrigt väldigt bra och känner mig stabil.
Men är det inte så att det kan bli annan effekt av medcinen?
Mer
15 år 7 månader sedan #149674 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Alkohol och medicin?
jo, jag tror att man kanske är mer känslig för alkohol. Om jag dricker vin någon kväll, då tar jag hälften av min dos av seroquel efteråt. Men jag tror nog det finns de som vet bättre om detta än jag. Men jag tror inte det skulle skada med något glas vin.
Mer
15 år 7 månader sedan #149682 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Alkohol och medicin?
jag har inte märkt några komplikationer mellan alkohol och abilify, men de tär klart man kan juh försöka undvika dra ner pillret med en grogg =)
Mer
15 år 7 månader sedan #149697 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Alkohol och medicin?
För mig är det viktigt att inte få symtom, och alkohol tar bort skyddseffekten av Abilify för mig... så jag undviker alkohol helt.
Mer
15 år 7 månader sedan #149699 av Stinan
Svar från Stinan i ämnet Alkohol och medicin?
:( Jag tycker det är dumt att de har tagit bort trekanterna på medicinerna, jag använde de som riktmärken när det gäller kombinationer med alkohol
Mer
15 år 7 månader sedan #149728 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Alkohol och medicin?
Röster, vanföreställningar och märkliga tankar kommer tillbaka när jag dricker alkohol. Just nu är jag medicinfri, men jag märker ändå att alkohol inte är bra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum