Alkohol och medicin?

Mer
15 år 7 månader sedan #149782 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Alkohol och medicin?
Man bör vara försiktig att blanda alkohol och mediciner. Helst bör man undvika alkohol för alkohol kan förvärra psykotiska symptom. Det som kan hända här tror jag är att man blir tröttare om man tar alkohol också.
Mer
15 år 7 månader sedan #149794 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Alkohol och medicin?
Den som använder blodförtunnande medel måste för sitt livs skull hålla sig borta från alkohol, för det ger en stroke som ett brev på posten. Läkare kommer aldrig med varning på det.

Du bör alltså ta reda på fakta om medicinen du äter!

Benzo tex, är livsfarlig att blanda med alkohol.

Jag tar Trilafon och har haft den sedan 1980 och den dricker jag på, men håller det på måttlig nivå..

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 7 månader sedan #149816 av galärslav
Svar från galärslav i ämnet medicin och alkohol
dricker en eller några folköl ibland, men oftast är det mitt på dagen, på någon helg eller så , vill inte dricka alkohol tätt inpå medicinen .
när jag var yngre var det jättegott med starköl t.ex men det går inte nu
Mer
15 år 7 månader sedan #149849 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Alkohol och medicin?
Jag vet vad det innebär att ha alkoholbesvär. Man mår bra när man dricker, men dan efter så är det som att gå igenom helvetet. Jag är van nu så jag stålsätter mig så gott som det går. Jag har haft vissa perioder jag vaknar med ångest och baksmälla som fan. Då tar jag ibland ett glas vin och är i schack igen. Jag mår bäst när jag dricker på dagen, medans många mår bättre inför kvällen med ett glas vin.

What a fuck, do you drink only one beer or what you drink to get on fire. Weird I say. Är man van vid alkohol så tål man mera. Vissa människor dricker bara varannan vecka och blir påtända av ett glas rödvin.
Mer
15 år 7 månader sedan #149865 av w200i
Svar från w200i i ämnet Alkohol och medicin?
Du bör nog helst vara så gott som symptomfri innan du testar alkohol i större mängder. När man frågar en läkare om man kan dricka alkohol så brukar dom säga att man ska vara försiktig. Det är ju "lättast" för dom att säga plus att dom har "ryggen fri" om något skulle hända. Du ska inte blanda mediciner som kan potensera (förstärka) alkohol som tex Stesolid.

Dom första 10 månaderna efter mitt psykosgenombrott drack jag högst 1 starköl per tillfälle. Då åt jag 10mg Zyprexa samt 100mg Sertralin.

Ett bra sätt kan vara att pröva med små mängder alkohol och se hur du reagerar för att sedan i små steg vid senare tillfällen drick mer och mer, dvs gå systematiskt tillväga.

Jag rekommenderar ingen "genomkörare" det första du gör! :rolleyes:

Jag är ju mycket svag för att dricka Engelska bitter ale och det gör bla livet värt att leva :)
Mer
15 år 7 månader sedan #149867 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Alkohol och medicin?
Vid Stesolid räcker det inte med att bara dricka små mängder! :stopp Det är i även små mängder av stess och alkohol livsfarligt om koncentrationen i blodet är den rätta, så kan det ge en åttafaldigad momentan ökad berusnings effekt och det pallar inte pumpen med och du hamnar på bårhuset med en lapp runt stortån, där det står Valiumintoxikation på...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum