Alkohol och medicin?

Mer
15 år 7 månader sedan #149868 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Alkohol och medicin?
Du Nisse!!! Beror inte det på kroppsstorlek och vana?

Jag har läst om människor som dricker sällan och ska sedan dra till det rejält med drickat och blanda tabletter till o med Rohypnol och sedan tyvärr avlider. Jag läste för ett tag sedan att 82 dödsfall per år när ungdomar blandar alkohol med Rohypnol. Det finns också människor som dött av blanding av alkohol och Stilnoct endast 30 mg. I musikerbranshen som jag inte riktigt lever i men lite så är vi härdade vid det mesta och pallar den mest helvetiska baksmällan av alla slag, även om man vaknar och ser för jävlig ut och har noll utsrålning med ett surt anledsdrag. Men efter 1-2 timmar och ett glas vin så är man sig själv igen med ett stort leende på läpparna och behaglig.
Mer
15 år 7 månader sedan #149892 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Alkohol och medicin?

Nissegossen skrev: Benzo tex, är livsfarlig att blanda med alkohol.


Ska förbannat mycket till innan det blir farligt men man blir juh dum i huvet minst sagt. Omdömmeslös och det förstärker fyllan på ett ganska osmakligt sätt.
Mer
15 år 7 månader sedan #149899 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Alkohol och medicin?
Du kan dricka och ta höga doser ja och det kan gå bra i flera år. Men, det är inte sant att du behöver ta "enorma" mängder för att det skall vara farligt. För det är just den exakta koncentrationen i blodet jag menar. När proportionerna är just dem rätta, alltså när förutsättningarna är exakt de rätta, så behöver inte dosen alls vara hög. Det är det som gör det så lurigt...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum