Melatonin?!

Mer
15 år 5 månader sedan #162155 av tussilago80tussilago
Svar från tussilago80tussilago i ämnet Melatonin?!
j
Mer
15 år 5 månader sedan #162216 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Melatonin?!
Det jag har läst om melatonin är att det är bra för äldre, blinda och vid jet lag dvs kanske inte för oss.
Mer
15 år 5 månader sedan #162233 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Melatonin?!
Jag har hört om melatonin att den skall vara mer naturlig än tex Imovane, är det rent av samma sak som det kroppen själv skapar för att vi skall bli sömniga? Det har diskuterats på Aspergerforum en hel del och det jag minns är positiva erfarenheter, används i synnerhet bra för dem med ADHD som har svårt att komma till ro på kvällen exempelvis, det stod en artikel i tidningen Attention om det för en stund sen tror jag. Det har varit diskusioner kring Melatonin och Cirkadin, då vad jag förstår är den ene mycket billigare, så man måste prova den först, till förtret till dem som redan använt den dyrare av de två med lyckat resultet. Jag har dock ej personlig erfarenhet, jag använder Imovane och Theralen.
Mer
15 år 5 månader sedan #163789 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Melatonin?!

Admin1 skrev: Det jag har läst om melatonin är att det är bra för äldre, blinda och vid jet lag dvs kanske inte för oss.


Finns flera läkare på jobbet som rekommenderar Melatonin.
Inte enbart blinda, jet-lag mm.
En av läkarna sade att man ännu inte riktigt visste hur det fungerade för personer över 55.
Mer
15 år 5 månader sedan #163813 av Kärlek
Svar från Kärlek i ämnet Melatonin?!
Många tycker att medicinen är ganska verkningslös.
Mer
15 år 5 månader sedan #163819 av skord
Svar från skord i ämnet Melatonin?!
jag har hört det med