Hur mycket och ofta kan man ta sobril?

Mer
14 år 8 månader sedan #235583 av Zoidar
malin71,

Då skulle man väl kunna ta 1 st 10mg per dag?

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 8 månader sedan #235585 av Geta
Efter tre veckors användande av lugnande mediciner är
man beroende sa en läkare till mig. Det tyckte inte jag
lät lugnande så jag avstod den gången.
Mer
14 år 8 månader sedan #235691 av Zoidar
Geta,

Man kanske ska försöka hålla ner bruket av sorbil då... Försöka att bara ta det nån gång i veckan...

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 8 månader sedan #235812 av Admin1
Sobril är nog bäst vid tillfällig ångest. Har man ständig ångest är det nog bäst med SSRI-antidepressiva, som Citalopram och Sertralin för de har ingen beroenderisk. De har också effekt mot andra symptom som depression mm.
Mer
14 år 8 månader sedan #235978 av CHK
Själv tar jag 10mg (2x5mg) 1-2gånger om dagen ca 4-5 dagar i veckan, har gjort det i ett par år. Är ju inga jätte mängder men ett sorts beroende har det allt skapat...
Mer
14 år 8 månader sedan #236176 av One
Åt Sobril i åratal utan att bli beroende av det. När jag slutade kände jag mig helt ok, det hade bara blivit en vana att ta dessa. Många ggr förväxlar man nog beroende med just vanan att ta medicinen.
Annars är Lergigan ett ganska bra alternativ till benzo. Har detta vid behov, funkar väldigt bra mot sömnlöshet. Fast man kan få krypningar i benen av dem, så det bästa är att testa det först.

Annars har jag SSRI-preparatet Seroxat mot den fruktansvärda ångest som jag har annars. Ångesten har också varit kombinerad med tvång men har blivit befriad från detta nästan helt med hjälp av Seroxat.