Tål inte, men kan inte sluta med Seroquel

Mer
14 år 8 månader sedan #239873 av w200i
När du sänker psykofarmaka tror jag att det är jätteviktigt att sänka dosen ultrasakta! Det går nog inte att sänka för sakta.
Mer
14 år 8 månader sedan #239883 av Kickan
w200i. Helt rätt, jobbar just nu med att minska med minsta möjliga 50mg.

Nissegossen: Stor kram!!!
Mer
14 år 8 månader sedan #239895 av Nissegossen
:lol: Tack och du, kramar tebaks! :hjärta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 8 månader sedan #239897 av Isa-Alise
Jag blev sedd som familjens svarta får som de undvek att träffa när jag flyttade hem från utlandet efter att ha fått psykos... men efter ett antal år började släktingarna komma till mig för hjälp, när någon i deras närhet hade fått psykiska problem... numera är jag lika respekterad som någon av dem...

Gör dig själv till en resurs för dem, din erfarenhet är värdefull!
Mer
14 år 8 månader sedan #239902 av Nissegossen
Isa-Alise,

Det har jag försökt med, men av olika anledningar har det inte blivit så -ännu, får se vad som händer i framtiden.

Däremot har jag jag gjort mig till en resurs där jag bor, men det är ju så, att alla kan ju inte gilla en utan att antingen gillar de mig eller också kan de inte ta det som är, för att jag sitter ibland ute och tar mig gärna en bärs på en bänk eller så.

De flesta gillar mig dock vad jag tror och jag tror att jag har lite respekt med mig, för att man sätter sig inte på mig och min tunga kan vara skarp, ibland skarpare än vad jag egentligen menar, men vad då, jag är en resurs och vet rätt mycket om många och hur deras ekonomi troligtvis ser ut.

Jag ger dem ett handtag och rätt var det är kommer det tillbaka och visar sig på olika sätt, ganska bra faktiskt, att man gör något utan att räkna med något tillbaka och får flerfalt igen...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 8 månader sedan #239906 av Geta
Jag tror att mina föräldrar blev fruktansvärt besvikna
när min schizofreni bröt ut. Det blev så kall atmosfär
i familjen. Efter det firades inte mina födelsedagar längre.
När jag tog examen så firades inte det heller.
På sätt och vis är det lättare när föräldrarna är döda, då
jag inte längre behöver känna mig som ett misslyckande
för dem.