Akineton

Mer
14 år 5 månader sedan #256449 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Akineton
OK! Men du har inte diagnosen schizofreni om du inte förstår vad den diagnosen ger för resultat i umgänget med andra människor med de tolkningar som en människa med just sjukdomen schizofreni gör och har.

Den med sjukdomen prövar vart ända ord som sägs och svaren vägs, åtminstone gällande mig, vid sjukdomens utbrytande, på en diamant våg, innan jag på den tiden svarade.

Det var så att den kristna verksamhet som jag var med i då, sade till mig; Vi är glada för att höra din röst!

Nu ligger det djupt i mitt medvetande, men det ligger latent och jag tar alltid hänsyn till vad jag svarar, men ibland är jag lättsinnig vad gäller svaren....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 6 månader sedan #440293 av sisan
Svar från sisan i ämnet Akineton

Nissegossen skrev: Kloka listan som nämndes i ett föregående inlägg, finns ju, klicka på nedanstående länk och gå in på vänsterspalten och klicka på kloka listan och läs de pdf-filer som är där, så kommer den upp!
går ni till startsidan får ni leta!!!

www.janusinfo.se/imcms/servlet/G ... ta_id=4455


Tanx Nissegossen!
Ska studera mer ingående imorgon för ögonen liksom hjärnan är mätta av information.
Pyser ur öronen :lol:
Mer
12 år 6 månader sedan #440295 av sisan
Svar från sisan i ämnet Akineton

Admin1 skrev: Nackdelen med Akineton är att det kan försämra minnet tillfälligt, vilket kan vara t.ex en nackdel om man studerar. Nyare antipsykotika ger inte extrapyramidala biverkningar så ofta, därför är Akineton inte så vanligt idag.


Hej Admin!
Kan jag spara denna givande diskussion på något sätt så att jag kan återtuppta tråden igen imorgon?
Mer
12 år 6 månader sedan #440296 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet akineton
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=18685 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 6 månader sedan #440297 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet akineton
lägg till på mina bokmärken på firefox, mina favoriter på explorer

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 6 månader sedan #440298 av sisan
Svar från sisan i ämnet akineton
Tanx Nissegossen!
Fixat bokmärket.
PS tack för en givande diskussions kväll.
Syns imorn
Dax för nattrunda med hundarna och sen ner i säng zzzz