trilafon

Mer
14 år 4 månader sedan #260801 av nattbarn
Svar från nattbarn i ämnet trilafon
Och här får jag höra att Peratsin (som är samma sak fast i Finland) inte ska ge en svårt att sova, LJUGER psykiatrin för mig för att de tror man inte får svårt att sova bara man tror att det inte ger den biverkningen eller? Jag har ju ENORMT svårt att få sömn och sover ytligt och vaknar ofta, trots att min dosering av Seroquel Prolong är 900mg per dag (gör mig trött men somnar inte, tror Prolong ska ha mindre biverkingar och tröttheten är ju egentligen mest en biverkning i mitt fall). Jag blir tokig på det här :(
Mer
14 år 4 månader sedan #260812 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet trilafon
Konstigt att du inte sover trots att du har 600 mg Seroquel för det preparatet brukar ge trötthet. Trilfon orsakar nog inte din sömnlöshet för den har inte den biverkan, däremot är det så att Trilafon inte så ofta ger trötthet, så när man tar det preparatet måste man också ta sömnmedel också.

Vilken tid tar du Seroquel tabletterna? Kanske skulle du pröva med vanliga Seroquel tabletter strax innan du lägger dig istället för Prolong?
Mer
14 år 4 månader sedan #261460 av nattbarn
Svar från nattbarn i ämnet trilafon
Jag har vanliga Seroquel att ta "vid behov" så om jag inte somnar trots min "sömncoktail" så brukar jag ta en eller två sådana och då somnar jag oftast. Brukar börja med att ta Seroquel Prolong och Keppra (min antiepileptiska) ca. 21.00, sedan melatonin en halv timme senare, 20 minuter efter det Tenox, eller ibland tar jag melatoninet och Tenoxen samtidigt om jag inte är rastlös. På morgonen har jag åter Keppra och 300 mg Seroquel Prolong och tyroxin (sköldkörtelhormon), ibland gör det att jag måste sova en timme till efter en stund, det är konstigt att jag ibland inte blir trött av 600 mg Seroquel Prolong men blir så trött av bara 300mg på morgonen? Kan i och för sig bero på att jag tar medicinerna på fastande mage då man måste göra det med tyroxinet.
Har haft vanliga Seroquel vid ett tidigare tillfälle, de fick mig inte heller att somna trots att jag även då var uppe i 900mg om dagen, men min läkare tycker att jag hellre ska ta Prolong eftersom den har mindre biverkningar och jag verkligen inte behöver gå upp i vikt igen.
Mer
14 år 4 månader sedan #261475 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet trilafon
Det enda som jag tror kan förbättra din sömn är om du tar vanliga Seroquel tabletter på kvällen istället för Seroquel Prolong för man borde bli tröttare av dem än av Seroquel Prolong. Du kan ju diskutera saken med din läkare.