Varför får man dimsyn?

Mer
7 år 5 månader sedan #878931 av wasp
Svar från wasp i ämnet Varför får man dimsyn?
Äter du möjligtvis Pargitan? Dimsyn när du blundade - hade du belysning mot dina slutna ögonlock kanske??
Mer
7 år 5 månader sedan #878932 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Varför får man dimsyn?

wasp skrev: Äter du möjligtvis Pargitan? Dimsyn när du blundade - hade du belysning mot dina slutna ögonlock kanske??


nä , stod bara zeldox på den tiden. det var mörkt i rummet men bärbara datorn stod på ett bord en bit ifrån, men vad jag minns så var skärmsläckaren på men lite ljus framkallade den nog.
Mer
7 år 5 månader sedan #878940 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Varför får man dimsyn?
men är inte förvånad att jag fick psykoser, eller jo var det till en början. Men sedan när vi gjorde research visade ju sig att min mamma bott på psyket halva sitt liv (jag växte upp i adoptivfamilj och visste inget om mina föräldrar). Men då jag fick reda på att jag blev omhändetagen som liten pga psyk sjuk mamma - Då kändes det inte konstigt längre.

Kanske jag fick PTSD pga allt, vi reste till henne men jag var ledsen inombords för visste att vi inte hade en framtid ihop jag och mamma. vi böjd henne på gosakerna , knäppte våra kort sen började hon dra sig in mot byggnaden från trädgården. då hastade jag efter henne , men fanns inte så mycket mera att göra (var så maktlös), hon hade hunnit halvvägs i korridoren men vände sig om då jag ropade efter henne, kunde inte göra annat än att säga "adjö". Lämnade henne åt sitt öde. Jag tror dock från hennes perspektiv att det kändes konstigt för henne att jag var hennes son.

och då läkaren satte in mig på för låg dos av zeldox och dessutom efter det traumat med min mamma blev psykosen tuff och då resulterade det i PTSD. vi gick upp i dos på zeldox, det hjälpte dock, hade iallafall betydligt mer effekt då.

Dimsynen är ett mysterium.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025939 av scannercicret
På den tiden jag bodde i Örebro, Idrottsvägen 20, dörr 201, fram till 2014-08-??. Fick jag dimma framför min syn på grund av att inte ha sovit ut ordentligt. Specifikt när det gick 4 dygn och jag hade inte fått tillstånd att sova ut trots tystnaden till man blev trött på sängen. Och för att bli tröttare igen fanns bara TV att titta på. Medan datorn gör att man är uppe för länge. När det inte fanns något att titta på för stunden så blev det i serietidningarna tills man inte kunde läsa. Försökte sova i soffan rätt så ofta och när fötterna blev för kalla så vingla in till sängen. Tills man åter blev trött på sängen. Gick ner till Åbylund på dess vanliga tiderna, med den tidens hjälp av hjälp-programmet-någonting. Medan man var på väg in till 3 dygnet så slog dem eller mig larm. Ner till Psykiatrin för att som vanligt ta experiment sömn mediciner. Ni. Nu har jag en medicin som jag gillar medan namnet kommer jag inte i håg. På grund av mitt handikapp, inom att minnas: namn datum och klockslag :väldigt dåligt, som jag har döpt om till Oplanerare. Där. Dess kvälls medicin gör med mig som om jag vore lika frisk 1995 fram till 1999 ungefär. Första tiden på psykiatrin var förfärlig för mig och jag behövde komma ikapp med ett antal dygn inom sovandet. Så för det mesta i dimman när jag försökte öppna ögonen. Så. Jag fick inte se vad dem proppade i mig. Så var dess historia nerskriven. Ha en så underbar tid ni kan ha, fram ledes.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025941 av Geta
Svar från Geta i ämnet Varför får man dimsyn?
Bor du inte längre i Örebro? Det kan vara glasögonen som är igengrodda.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025987 av Nissegossen
Sök på Akineton på forumet, där står talat om dimsyn, orkar inte upprepa mig, vill ni veta om dimsyn är det pga Akineton. Så sök

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum