Dela upp dosen

Mer
13 år 10 månader sedan #307137 av Zokka
Dela upp dosen skapades av Zokka
Hej! Ny här. Undrar om någon som tar Abilify delar upp dosen på två gånger per dag? Jag gjorde det på försök (på eget initiativ) för att mildra biverkningarna. Undrar om fler gjort så.
Mer
13 år 10 månader sedan #307142 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Dela upp dosen
Välkommen, Zooka!

Låter som ett intressant experiment du gjort. Jag har själv inte gjort så, för jag har inga biverkningar som jag tror blir lindrigare med en jämnare administrering av Abilify. Tar bara 5 mg och tycker att de dagar jag av misstag råkat glömma ta den så blir inte biverkningarna så mycket bättre. Men, jag är intresserad av erfarenheter av såna här experiment. :)

Prata inte med hat i munnen!
Mer
13 år 10 månader sedan #307148 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dela upp dosen
Välkommen!

Har aldrig prövat abilify. Har tagit Risperdal i 12 år.
Mer
13 år 10 månader sedan #307152 av Zokka
Svar från Zokka i ämnet Dela upp dosen
Hej och tack för svar!

De biverkningar som jag har svårt att tåla är koncentrationsproblem, svårighet att fokusera på jobbet och dimsyn. Det blev bättre när jag delade upp dosen på en morgon- och en kvällsdos, men frågan är om den önskade effekten av medicinen blir lika bra med delad dos. Jag har inte talat med min läkare om saken. Alternativet för mig var att sluta helt med medicinen men den effekt den har på psyket är i övrigt mycket bra. Dock måste jag kunna tänka klart när jag jobbar.
Mer
13 år 10 månader sedan #307178 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dela upp dosen
Hej Zokka och välkommen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 10 månader sedan #307180 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Dela upp dosen
Jag tar Abilify 10 mg per dygn... jag tar hela dosen på morgonen... har inga biverkningar alls av Abilify...

Välkommen!!!