Dela upp dosen

Mer
13 år 10 månader sedan #307250 av w200i
Svar från w200i i ämnet Dela upp dosen
Om du tar samma dygnsdos uppdelad på två gånger borde egentligen inte spela så stor roll.

Alternativ om biverkningarna blir för stora kan du ju pröva att sänka med 1-2 mg. (Givetvis får man då säkerställa att inte grundsjukdomen återkommer.)
Mer
13 år 10 månader sedan #307363 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dela upp dosen
Dela upp dosen går bra och det gäller bara att totaldosen per dygn blir densamma. En nackdel med att ta Abilify på kvällen är att sömnen kan störas, därför att Abilify har en viss uppiggande effekt.
Mer
13 år 10 månader sedan #307365 av islaa
Svar från islaa i ämnet Dela upp dosen
tar också abilify, 10 mg på morgonen just för att inte störa sömnen. enda biverkningen jag har är att jag sover mindre, 4-6h per dygn. blir dock väldigt pigg av medicinen och känner mig nästan som vanligt igen på första gången på 3 år...
Mer
13 år 10 månader sedan #308512 av Zokka
Svar från Zokka i ämnet Dela upp dosen
Verkar vara många som har god effekt av Abilify. Har inte hört några med mina biverkningar. Å andra sidan kan man inte säkert veta om det är biverkningar eller sjukdomen i sig som orsakar problemen. Kan ju vara andra mediciner eller kombinationer också. Lätt bli snurrig för mindre!
Mer
13 år 10 månader sedan #308523 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dela upp dosen
Dimsyn får jag av Akineton, tar du den medicinen? Jag använder läsglasögon mot dimsynen!
Jag själv använder styrkan+2,0 men jag tror du klarar dig med +1,5

www.clasohlson.se/Siteseeker/Sea ... s%C3%B6gon

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 10 månader sedan #308564 av Zokka
Svar från Zokka i ämnet Dela upp dosen
Nej, jag tar inte den medicinen, men jag har struma och redan massa ögonproblem. Dubbelseende, känslighet för ljus och vind. Blir ansträngd vid läsning. Har redan läsglas. Har provat med en del gamla glasögon nu men det verkar som om dimsynen förändras över dagen. Värre runt lunch, dvs 4-5 timmar efter medicinintag om jag tar på morgonen. Verkar f ö vara en bra medicin för mig så jag hoppas jag ska hitta någon lösning.