utsättningssymtom på zeldox?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 11 månader sedan #403383 av
När jag inte tar min medicin mår jag väldigt illa, det räcker med att jag inte tar min kvällsmedicin så är jag helt sjuk på morgonen. Idag fick det mig att kräkas, trots att jag inte ätit något. Först trodde jag att jag var sjuk, men illamåendet försvann när jag tog medicinen. De enda mediciner jag har både morgon och kväll är zeldox och lergigan. När jag glömmer ta bara lergigan händer inget, så den är det inte. Då återstår zeldox. Vet ni om den har illamående som utsättningssymtom? Det är så jobbigt att bli "sjuk" så fort man missar medicinen. Det blir värre för varje gång jag missar medicinen, betyder det att min kropp blir mer och mer beroende av den för varje dag? Jag vill inte vara beroende av en medicin. Självklart måste jag ju ta min medicin, jag vill inte sluta med den, men jag vill inte bli "sjuk" så fort jag missar den. Jag är väldigt glömsk, så det händer att jag glömmer medicinerna, och jag vill inte att min glömska påverkar mig fysiskt. Ska man verkligen fortsätta med en medicin när kroppen inte klarar att vara utan den? Borde man inte vänja sig bort med den och byta till en annan medicin som inte gör en fysiskt beroende? Vet ni några bra alternativ till zeldox?
Mer
12 år 11 månader sedan #403393 av Isa-Alise
Skaffa en dossett som piper när det är dags att ta din medicin - då slipper du missa doserna...
Mer
12 år 11 månader sedan #403407 av koi
Svar från koi i ämnet utsättningssymtom på zeldox?
Jag har larm på min mobiltelefon som piper varje gång jag ska ta medicin. Det är lätt att glömma eller inte hålla reda på tiden annars.
Mer
12 år 11 månader sedan #403413 av Jonte
Har upplevt samma sak och kräkts när jag glömt zeldox. Trott att det berott på annat, men kanske är det, kan få sån ångest att jag kräks ibland me.. Nu har jag larm på mobilen och dosett för att komma ihåg att ta den och vid rätt tid.

I fass står det att man kan få influensaliknande sjukdom. Kanske är en svag variant av det om man bara missar en dos.
Mer
12 år 11 månader sedan #403423 av MsTibbs
Jag har också larm, annars skulle jag glömma.
Mer
12 år 11 månader sedan #403430 av Admin1
Illamående är ett utsättningssymptom, men det brukar upphöra efter 1-2 veckor, så det varar inte ständigt. Utsättningssymtomen kan mildras eller förhindras om doseringen nedtrappas långsamt i jämna steg under 2-3 månader.

Läs mer här:
www.viska.se/index.php/nyheter/2 ... ipsykotika