Hur går det för er som äter Abilify?

Mer
11 år 5 månader sedan #535605 av ikolito
Jag har ätit Abilify i några veckor nu och upplever mig lite piggare än tidigare. Har även tappat något kilo i vikt. Och kan eventuellt koncentrera mig lite bättre än tidigare. Återstår dock att se när Xeplion har gått helt ur blodet om jag kanske blir ännu piggare. Senaste injektionen tog jag den 7:e oktober, men den har ju en väldigt lång halveringstid den medicinen.
Mer
11 år 5 månader sedan #535606 av Geta
Så dyr medicin får inte jag äta. :grandpa
Mer
11 år 5 månader sedan #535619 av ikolito
Vadådå? Vill inte landstinget ge dig medicinen på högkostnadskortet eller? :väggen
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 5 månader sedan #535627 av Jocke
Jag tror inte denna medicin passar för just vår problematik Geta? Vi har nog troligen ingen sensomotoriskt minne av att ha mått riktigt bra förut. Samma sak med cochlea implantat (hörseln) så vill läkarna helst att man har levande hörselnerver kvar. Jag tror abilify är uppbyggt kring det friska man har inom sig.

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 5 månader sedan #535640 av Geta
Jocke,
Det stämmer nog att abilify inte har tillräcklig effekt mot psykos. Vad jag förstår så passar den bäst vid dissociativa psykoser.
Mer
11 år 5 månader sedan #535656 av Amandara
Jag äter abilify tillsammans med haldol så jag kan väl inte särskilja effekterna kanske...... men jag går upp i vikt av abilify..... jag har testat och mixtrat med medicinerna.