Hur går det för er som äter Abilify?

  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 månader sedan #540826 av Guest
Svar från Guest i ämnet Hur går det för er som äter Abilify?
islaa,

Japp hjälper mot tandgnisslan och spänningar också. Magnesium är ett underskattat preparat.
Mer
11 år 5 månader sedan #540830 av islaa
Tänk bara på vilken typ av magnesium det är i pillrena, vissa typer tas inte upp av kroppen lika bra. Jag har hittat magnesium från företaget recip som är tuggtabletter. Läste på wikipedia och den innehåller den typen av magnesium som tas upp bäst av kroppen. "Mitt val magnesium" är en scam för den innehåller typen som knappt tas upp alls.

Jag använder magnesium när jag simmar för att den i stor grad förhindrar krampen jag ofta drabbas av efter 40 min annars.

Saxat från wikipedia

[i:ek8qb95p]Det är viktigt att känna till att olika magnesiumföreningar tas upp i olika grad av kroppen. Av magnesiumoxid och magnesiumhydroxid (till exempel Emgesan) tillgodogörs bara en mindre del, medan magnesiumlaktat (receptfritt på apotek), magnesiumcitrat och magnesiumklorid tillgodogörs i hög grad.[/i:ek8qb95p]
Mer
11 år 5 månader sedan #540927 av Admin1

Fragile80 skrev: Ja...det är plågsamt. Men jag har fått sprutor med akineton pga ögonrullningar också 3 gånger. Men då var det extremt, det gick inte att titta normalt alls. Nu kunde jag titta rakt liksom men ögonen åkte upp automatiskt efter några sekunder.

Funderar på om jag ska halvera dosen Abilify i alla fall..det är inte värt att gå och vara rädd för detta..Det tråkiga är ju att jag mår bättre nu när jag höjde dosen. Jag får se hur jag gör.


Ring och prata med läkaren. Synd att sänka dosen om du mår bra av den. Kanske kan läkaren föreslå en tillfällig höjning av Akineton för att motverka ögonrullningarna.
Mer
11 år 5 månader sedan #540941 av Nissegossen
Något galet som tycks funka vid kramper är saltgurkejuice, vilket är lagen av saltgurkeinläggning. Mao, pröva att äta saltgurka, för att återställa vätskebalansen och ett tillskott av just magnesium är det som flertalet tränare i USA påstår hjälper idrottare med kramper.
Äter du saltgurka som godis, kommer du med automatik att dricka mer vatten och det är vad som behövs återställas, då den dåliga vätskebalansen förorsakar krampbenägenheten!

Vid maratonlopp, finns vätskestationer och i samband med det även saltgurka...
Och Nej, det går nog inte med smörgåsgurka. :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 5 månader sedan #540985 av Fragile80
Ska höra med läkaren..men idag tog jag bara en halv. Är lite rädd för att höja på akinetonet, ifall jag skulle bli sådär superspeedad igen, visst, det är skönt, men sen när man landar mår man ju värre än nånsin.

Saltgurka är gott!
Men vatten får jag i mig tillräckligt av..ibland för mycket till och med. Jag dricker nästan hela tiden.

/Fragile
Mer
11 år 5 månader sedan #541044 av Nissegossen
:tänk Pröva åtminstone med saltgurka, det är ett koncept som fungerar för mig.

...och kan inte någon käka upp kluvjonte..s gurka! Han blir glad då... :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum