Hur går det för er som äter Abilify?

Mer
11 år 5 månader sedan #535660 av ensamflickan
Jag äter 20 mg nu och har fått det lite lugnare. Det är som ett filter mellan mig och den farliga världen. Känns rätt skönt faktiskt.
Mer
11 år 5 månader sedan #535667 av Inwatto
Jag går stadigt upp i vikt: 0.5 kg om år. Det blir kulmage efter några år, suck. Nu äter jag bara 5 mg Abilify om dagen, så det är kanske inte jämförbart med de som har föreskrivna 10-15 mg, men jag tycker att även tråkig mat smakar gott och det blir övervikt av det...

Lite nedstämd är jag av dämpningen som man får av A. Tycker att stödsamtalet jag går på varannan vecka gör mig lite gladare. Det behövs för att jag inte ska gräva ner mig i deppighet. Känner mig psykiskt stabil nu när jag närmar mig de 50. Dock klarar jag inte stressen på ett jobb. Så stabil är jag inte...

Prata inte med hat i munnen!
Mer
11 år 5 månader sedan #535676 av WhiteRabbit
Jo, de säger att man blir lite piggare av abilify, själv blev jag inte det, tar risperidon också, då jag ska trappa ner med risperidon men läkaren är så seg, jag vill sluta nu! :mrgreen: Känner dock ingen skillnad. Känns som att medicinerna inte ger någon effekt.
Mer
11 år 5 månader sedan #535715 av koi
Jag har gått ner ett kilo sen jag började med Abilify. Jag har 10 mg. Det har inte tagit bort rösterna helt. Jag känner och hör dem, men de är mer avlägsna och inte lika intensiva. Jag är gladare och trevligare mot mina arbetskamrater. Men det var jag iofs innan jag började höra röster igen.
Mer
11 år 5 månader sedan #535716 av UnikOchEnsam
de tar inte bort mina paranoida vaneföreställningar
Mer
11 år 5 månader sedan #535746 av Isa-Alise
Jag har haft Abilify i snart 8 år och mår väl, kan arbeta heltid med den.