Hur mycket muskelstelhet av atypiska n-leptika

Mer
11 år 5 månader sedan #535747 av Isa-Alise
satr, för mig kom biverkningarna vid 4 mg Risperdal. Vid 3 mg slapp jag dem.
Mer
11 år 5 månader sedan #535750 av satr
Lite så var det för mig också.. Jag kunde träna hårt tungt och länge utan att få muskelstelhet på 3mg.

eftersom jag är så stel så har jag fått problem med kroppen och får ägna 30min åt sjukgymnastik varje dag som inte hjälper för stelheten drar benen fel.

Pargitan hjälpte ju annars en hel del emot stelheten. Och jag tog låg dos. Men jag blev fullkomligt gone förut i skallen.... och fick skopa i mig benso efter benso... o några till för att den överhängande känslan av att sjukhuset hägrade skulle gå bort och jag skulle lugna ner mig.
Mer
11 år 5 månader sedan #535752 av Isa-Alise
Kan du be läkaren om att få gå ned något i dos? Kanske kombinera med ett annat preparat om effekten inte räcker på en lägre dos?
Mer
11 år 5 månader sedan #535755 av satr
Min förra läkare försökte få mig att gå ned i dos hela tiden. han slutade i vintras. Han gav mig mindre medicin varannan månad var tredje månad.
Risperdal allså. typ 1-1,5år försökte jag klara av mindre doser av risperdal.

Du kanske har rätt att jag kan abilify och risperdal till exempel. eller risperdal seroquel. Mina tankar bara. Vet andra som haft det så... irl..

Men seroquel är väl inte känd för bra effekt vid paranoid schizofreni?
Mer
11 år 5 månader sedan #535757 av Isa-Alise
Jag tror du får diskutera val av medicin med läkaren, men jag tycker du ska inte behöva stå ut med så mycket biverkningar!
Mer
11 år 5 månader sedan #535758 av satr
Får väl snacka med den nya läkaren som jag avskyr som pesten.