cipralex verkan

  • mjd
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 månader sedan #541786 av mjd
cipralex verkan skapades av mjd
Hej, jag har nu tagit Cipralex i ungefär en vecka. Läkaren sa att genomsnittligt tar det fyra veckor för att visa märkbar effekt. Kan det stämma? Även läkare kan ha fel, och kan gissa sig fram ibland. Dessutom drickar jag några mellan öl varannan dag. Jag har hört från en pålitlig källa att många har upplevt medicinen som väldigt bra. Vad kan jag förvänta mig?
Mer
11 år 5 månader sedan #541789 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet cipralex verkan
Individuellt hur lång tid det tar men en månad är inget konstigt.
Jag känner några som haft mycket bra effekt av den.
:hjärta
Mer
11 år 5 månader sedan #541800 av satr
Svar från satr i ämnet cipralex verkan
Jag kände förbättring på ett par dagar bara.

Helt klart en bra medicin.
Mer
11 år 5 månader sedan #541802 av satr
Svar från satr i ämnet cipralex verkan
Ölen tar bort lite av cipralex verkan. Och det blir som ett hack i medicineringen.

Har du druckit så där ofta länge kommer få mindre effekt om du ska fortsätta dricka så där.

Detta vet jag av egen erfarenhet då jag var höggradig alkoholist när jag började cipralex. Också läkarna har påstått detta.

Men som sagt. Det ger verkan ändå, men bättre verkan utan alkoholintag. Ha inte för hög dos så du blir dämpad av cipralexet är en rekommendation. Det kan va ett rävgift ifall det blir så.
Mer
11 år 5 månader sedan #541837 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet cipralex verkan
Jag har haft Cipralex i många år nu och jag tycker den är bra. Men jag kommer inte ihåg när jag märkte att den tog. Jag var psykotisk när jag började med den.
Mer
11 år 5 månader sedan #541847 av skord
Svar från skord i ämnet cipralex verkan
Förutsätter att du gjort ett EKG som visar normalt QT-intervall.

Jag fick bra effekt efter ett par veckor. Hade 20 mg Cipralex ca 18 månader, men tvingades sluta efter ett EKG.

Hade inte haft något kardiologiskt problem före Cipralex. Efter utfasningen av Cipralex på 6 veckor visade EKG normalt igen.


Lycka till!