cipralex verkan

Mer
11 år 5 månader sedan #541887 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet cipralex verkan
Är det mot depression som du får den? Ett bra preparat och en vidareutveckling av Citalopram, som är betydligt billigare. Geta har tidigare använt Cipralex, när hon en gång försökte slutade med den så fick hon vanföreställningar.
Mer
11 år 5 månader sedan #541938 av Geta
Svar från Geta i ämnet cipralex verkan
Ja, det var efter psykosen 2005 som jag fick Cipralex mot depression. Depressionen gick över och efter några år slutade jag med den. När jag slutade poppade bortträngda känslor upp och jag blev ganska arg som visade sig här på Viska med personangrepp.
Mer
11 år 5 månader sedan #541962 av JARL
Svar från JARL i ämnet cipralex verkan
Mjd,
Vad har du haft innan Du tog cipralexen?
Mer
11 år 5 månader sedan #542067 av satr
Svar från satr i ämnet cipralex verkan
Jag gillar den uppiggande effekten av ssri. Det tycker jag är nice.

Hjälper emot tvång o ångest. Ganska mycket. Jag har blivit av med ett problem vissa inom vården kallat för röster, även om min psykolog sagt att det är en viss typ av ångest. Något tvångsmässigt som var väldigt handikappande. 3v tog det för att få den effekten.

Från att ha fått en riktig knock out panikångest. fick jag en mindre generaliserad slash panikångest istället för att nästan bli golvad och få sätta mig ner i butiken. Klar skillnad allså. Men inte helt ångest fri. Jätte bra medicin. Rena knarket jämfört med hispaflöddrena.
  • mjd
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 månader sedan #542082 av mjd
Svar från mjd i ämnet cipralex verkan
Admin1: depression .
Mer
11 år 5 månader sedan #542089 av satr
Svar från satr i ämnet cipralex verkan
Depressionen och visonskänslan botade jag dock med psykodynamisk terapi