Risk med medicin...

Mer
10 år 8 månader sedan #604834 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Risk med medicin...
k´tuul ~ rebbe.

? för visst har han rätt?

John 8:31-32.
Mer
10 år 8 månader sedan #604835 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risk med medicin...
Självklart har han helt fel. Här finns ju hur många personer som helst som tar antipsykotika och mår bra, så om han hade rätt, så skulle ingen här kunna skriva på sajten.
Mer
10 år 8 månader sedan #604849 av Geta
Svar från Geta i ämnet Risk med medicin...
De som sitter utanför systemet är nog i första hand missbrukare. Jag tror att de som idag måste ta antipsykotika är i bättre skick, än de som förr stod på den gamla sortens neuroleptika, i höga doser. Vi lever också idag ett mer självständigt liv och är inte så hospitaliserade.
Mer
10 år 8 månader sedan #604907 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risk med medicin...
Ja, personer med schizofreni, som missbrukar kan nog bli mer handikappade på grund av alla psykoser som missbruket framkallar. Sedan om man missbrukar så kanske man inte tar medicinen heller och då blir det ju ännu värre med psykoser på grund av drogerna.
Mer
10 år 8 månader sedan #605206 av rebbe
Svar från rebbe i ämnet Risk med medicin...

Admin1 skrev: Självklart har han helt fel. Här finns ju hur många personer som helst som tar antipsykotika och mår bra, så om han hade rätt, så skulle ingen här kunna skriva på sajten.

Man kan naturligvis ha olika åsikter om saken men dom teoretiska och praktiska bevisen visar något helt annat. Jag uttalar mig inte om enskilda individer men vet av egna personliga erfarenheter att det är en prestanda förlust både mentalt och psykologiskt av läkemedlen men naturligtvis något som varierar med dosen själv kan jag inte säga mig få någon vinst alls utan upplevde både vården medicinerna som trakasserier av feminister mitt stora straff i livet att vägra ta en homo och flytta till en försöksverksamhet i en annan stad där några snorungar skulle lekt med en!
Dessutom har jag lärt mig tekniken och ser ingen vinst varken mänskliga eller personliga det är en lite grupp på 100personer som tjänar på detta inga andra!
Mer
10 år 8 månader sedan #605210 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risk med medicin...
Varför han man inte kunnat bevisa det du säger i de vetenskapliga studier som har gjorts just för att studera detta? Det borde vara vetenskapligt bevisat om det du säger är rätt, men det är det inte. Så här skriver statliga SBU:

För personer med schizofreni kan bättre läkemedelsbehandling rädda liv. Av andra generationens läkemedel har klozapin, olanzapin och risperidon bättre effekt på psykotiska symtom vid schizofreni än första generationens läkemedel. Därför bör rekommendationerna om läkemedelsbehandling vid schizofreni ses över. Förekomsten av såväl allvarliga som mindre allvarliga biverkningar är olika hos olika läkemedel. Biverkningarna är vanligen dosberoende. Läkemedelsbehandling är generellt sett kostnadseffektivt, men det brister i jämförelser mellan enskilda preparat.

www.sbu.se/sv/Publicerat/Gul/Sch ... anisation/