Vilken medicin har Khai fått nu?

• Admin1
  • Admin1 Profilbild Författare till inlägg
  • Moderator
  • Moderator
Mer
14 nov 2013 13:05 #623483 av Admin1
Har ni läst i RSMHBloggen, där Khai berättar om att han fått en medicin mot biverkningar, som hade en väldigt aktiverande effekt på honom. Tyvärr nämner han inte namnet på medicinen, men jag misstänker Akineton.
rsmhbloggen.se/2013/11/13/ny-aterhamtad/

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
14 nov 2013 13:42 #623492 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vilken medicin har Khai fått nu?
Det undrade jag också när jag läste RSMH-bloggen. Att personer med psykisk ohälsa i Karlskrona får 500 kr
extra i handen varje månad måste vara Khai Chaus förtjänst tillsammans med Alain Topor.

Mer
14 nov 2013 16:13 #623517 av Ready
Svar från Ready i ämnet Vilken medicin har Khai fått nu?
Jag kanske borde testa Akineton också. Har aldrig provat den tillsammans med Serdolect. Men det finns väl en risk för sömnproblem?

• Admin1
  • Moderator
  • Moderator
Mer
15 nov 2013 14:01 #623683 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vilken medicin har Khai fått nu?
Serdolect har nästan minst risk för extrapyramidala biverkningar, så behovet av Akineton är minst vid just Serdolect. Jag tycker att man skall undvika Akineton om man kan för den är inte bra för närminnet och tänderna, eftersom den kan ge muntorrhet.

Mer
15 nov 2013 21:36 #623804 av Ready
Svar från Ready i ämnet Vilken medicin har Khai fått nu?
Jag tänkte att man kunde ta Akineton för att få ett litet tillskott av dopamin. Jag tror att den har den effekten?

Mer
16 nov 2013 00:35 #623809 av Eos
Svar från Eos i ämnet Vilken medicin har Khai fått nu?
Jag provade Akineton och jag fick genast jättedåligt närminne. Jag kunde inte prata med någon för när jag kom till slutet hade jag tappat tråden för längesedan.

• Nissegossen
  • Nissegossen Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Gubben
Mer
16 nov 2013 05:55 #623818 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vilken medicin har Khai fått nu?
Nja, jag har haft Akineton i nu 39 år och man lär sig strategier för att minnas. Det är mycket vanligt att tappa tråden mitt i en mening, men man hittar på saker för att återigen hitta den röda tråden och man kan i slutet av samtalet återknyta till kärnan i resonemanget.

Hur tror du annars att jag hade kunnat skriva så mycket som jag gör och alltid knyter samman säcken mot slutet?

Det är likadant i ett samtal, man är, i alla fall jag, fullt medveten om att något fattas i samtalet och jag brukar hitta det som inte kommit med tidigare.

Om du går ut i köket och inte kan minnas varför du gått dit, ställ dig då och titta dig omkring då brukar det lösa sig. Alternativt gå tillbaka där du var och ställ dig där och grunna för att då brukar man komma på vad man skulle göra och går då och gör det.

Om du under tiden du gör något tänker på något annat som du bara inte får missa, istället för att tänka det gör jag sedan det andra. Gör du så missar du det du skulle göra för att du har totalt glömt det, släpp istället det du håller på med och gör det viktigaste på studs!

Nu lär AA ut en sak i taget det viktigaste först.

Här brukar då gälla att man gör färdigt det man håller på med och tar det andra sedan.
Men jag har tagit tillvara det som är viktigast och släpper det jag håller på med för att göra det som är viktigare. Sedan går jag tillbaka och gör det jag höll på med innan.

Att lära sig leva med Akineton är en konst i sig. :dans :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum

• Admin1
  • Moderator
  • Moderator
Mer
16 nov 2013 13:46 #623892 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vilken medicin har Khai fått nu?
Har du stelhet och darrningar, Ready? Det är väl när man har sådana problem som man kan använda Akineton, men dossänkning kan också vara ett alternativ. Notera att Khai glömde att nämna vilken medicin han fått.

Likartade ämnen

Trådens ämneRelevansDatum för senaste postning
Vilken medicin har haft starkast effekt på dig?3måndag, 17 juni 2019
Jag har mixtrat med varenda medicin jag har! Jag mår inte bra!3tisdag, 11 juni 2019
Vilken hjälp har du fått?3tisdag, 09 augusti 2016
Om du har fått Dimsyn, isfåfall vilken medicin var det på?3tisdag, 20 juni 2017
Vilken typ av mediciner har hjälpt dig mest?3söndag, 05 augusti 2007
Sidan laddades på: 0.407 sekunder