Vilken medicin har Khai fått nu?

Mer
10 år 5 månader sedan #623818 av Nissegossen
Nja, jag har haft Akineton i nu 39 år och man lär sig strategier för att minnas. Det är mycket vanligt att tappa tråden mitt i en mening, men man hittar på saker för att återigen hitta den röda tråden och man kan i slutet av samtalet återknyta till kärnan i resonemanget.

Hur tror du annars att jag hade kunnat skriva så mycket som jag gör och alltid knyter samman säcken mot slutet?

Det är likadant i ett samtal, man är, i alla fall jag, fullt medveten om att något fattas i samtalet och jag brukar hitta det som inte kommit med tidigare.

Om du går ut i köket och inte kan minnas varför du gått dit, ställ dig då och titta dig omkring då brukar det lösa sig. Alternativt gå tillbaka där du var och ställ dig där och grunna för att då brukar man komma på vad man skulle göra och går då och gör det.

Om du under tiden du gör något tänker på något annat som du bara inte får missa, istället för att tänka det gör jag sedan det andra. Gör du så missar du det du skulle göra för att du har totalt glömt det, släpp istället det du håller på med och gör det viktigaste på studs!

Nu lär AA ut en sak i taget det viktigaste först.

Här brukar då gälla att man gör färdigt det man håller på med och tar det andra sedan.
Men jag har tagit tillvara det som är viktigast och släpper det jag håller på med för att göra det som är viktigare. Sedan går jag tillbaka och gör det jag höll på med innan.

Att lära sig leva med Akineton är en konst i sig. :dans :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 5 månader sedan #623892 av Admin1
Har du stelhet och darrningar, Ready? Det är väl när man har sådana problem som man kan använda Akineton, men dossänkning kan också vara ett alternativ. Notera att Khai glömde att nämna vilken medicin han fått.
Mer
10 år 5 månader sedan #623953 av Melun
Jag frågade Khai om vilken medicin det var och han sa att den heter Pargitan mite. Den är visst mer långtidsverkande än akineton. Kan vara värt att prova för mig.
Mer
10 år 5 månader sedan #623955 av Geta
Pargitan är ju en Parkinsonmedicin.
Mer
10 år 5 månader sedan #623961 av Melun
Är inte Akineton det också?
Mer
10 år 5 månader sedan #623963 av Ready

Admin1 skrev: Har du stelhet och darrningar, Ready? Det är väl när man har sådana problem som man kan använda Akineton, men dossänkning kan också vara ett alternativ. Notera att Khai glömde att nämna vilken medicin han fått.


Nej, jag har inte stelhet och darrningar, men man kan ju få ett förbättrat stämningsläge av medicinen. Har haft Pargitan och den gav sömnproblem, så det är inget för mig.