Nitrazepam

Mer
10 år 5 månader sedan #630192 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Nitrazepam
Vill helst inte ta fler läkemedel. Speciellt inte sådana som kan leda till viktuppgång. Sedan biter som inte antideppressiva på mig, men tröttheten kanske är en bieffekt av den?

De ansåg iaf att jag hade allvarliga sömnstörningar. Är Heminevrin vanebildande?

Är dock hittils ganska nöjd med hur det gick denna natt med Circadin. Ska se om det fortsätter så. Ska även när jag fått mitt kedjetäcke kolla om jag kan halvera dosen av Nitrazepam till 5mg om jag känner att det börjar bli bättre.

Tror du Admin att mina sömnbesvär kan bero på att kroppen fortfarande är i chock över att jag inte längre tar Leponex?
Mer
10 år 5 månader sedan #630201 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nitrazepam
Viss risk för vanebildning finns med Heminevrin, men jag har fattat att den risken finns främst bland missbrukare. Heminevrin används också mot alkoholdelirium och då ofta i injektion.
Mer
10 år 5 månader sedan #630219 av koi
Svar från koi i ämnet Nitrazepam
Jag fick Heminevrin. Fick grym hjärtklappning av dem. Slutade efter 3 dagar när jag kopplade ihop hjärtklappningen med dem. Somnade inte. Låg klarvaken och trodde hjärtat skulle stanna.
Mer
10 år 5 månader sedan #630243 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Nitrazepam
Lät obehagligt Koi. Ska prata med min läkare. Kanske hade varit bra om jag kunde slippa Stilnoct och Nitrazepam.
Mer
10 år 5 månader sedan #630377 av islaa
Svar från islaa i ämnet Nitrazepam
Har goda erfarenheter av Nitrazepam men min läkare rekommenderade inte att man använder det mer än 5 veckor för tillvänjningrisken. Men för akuta sömnstörningar har jag använt den i kombo med zyprexa/seroquel och så propavan/theralen. Jag är en svår jävel att sänka när jag är manisk, sover ca 6h på den kombon. :)

Ibland behöver man verkligen sömn.
Mer
10 år 5 månader sedan #630382 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nitrazepam

skord skrev: Sedan jag började med melatonin har jag börjat minnas mina drömmar MYCKET mer, ibland är det mardrömmar, ibland inte.

Jag köper melatonin från Century Supplements .

Det går också att beställa genom melatoninshoppen.se .

Tack Skord för tips!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum