Viktökning

Mer
19 år 8 månader sedan #3591 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Viktökning
Jag gick upp 6-7 kg när jag åt Risperdal i några veckor. Så jag vägde mer än jag nånsin vägt innan. Det kändes verkligen inte bra, men jag kämpar för att gå ned dom kilona nu och har bytt medicin så jag har iaf inte gått upp mer nu.
Men det är jobbigt att gå upp i vikt, man får dåligt självförtroende och känner sig så stor liksom.
Mer
19 år 8 månader sedan #3814 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Viktökning
jag har ätit Seroquel i nästan två år, och går inte upp något av den längre.
Kanske gick upp några kilo i början, men annars har jag gått ner i vikt från att jag förr hade Leponex.
Och den fullkomligt rusade jag upp i vikt av.
  • angelous
  • Besökare
  • Besökare
19 år 8 månader sedan #3924 av angelous
Svar från angelous i ämnet zyprexa
jag gick upp 25 kilo i vikt när jag åt zyprexa.. detta var extremt jobbigt eftersom jag också har en ätstörning.. tycker inte att de borde ha gett mig just den medicinen.. nu har jag slutat med den och gått ner en del av kilorna..
Mer
19 år 8 månader sedan #3936 av ophelia
Svar från ophelia i ämnet zyprexa

angelous skrev: jag gick upp 25 kilo i vikt när jag åt zyprexa.. detta var extremt jobbigt eftersom jag också har en ätstörning.. tycker inte att de borde ha gett mig just den medicinen.. nu har jag slutat med den och gått ner en del av kilorna..

Precis som det var för mig. Jag hade också en ätstörning...jag minns att det var skit jobbigt! 8O
Mer
19 år 8 månader sedan #3947 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Viktökning

Zedd skrev: Jag tycker ändå att viktuppgång är en lindrig biverkning jämfört med de ofrivilliga rörelser jag fick av Risperdal.


Jag tar 1 mg Risperdal per dag, men jag har inte märkt några ofrivilliga rörelser ännu efter 6 månader. I och för sig har jag läst att rörelsestörningar kan inträffa med Risperdal i doser över 6,5 mg/dag. Vilken dos använde du och hur länge hade du använt Risperdal.
Mer
19 år 8 månader sedan #3956 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet Viktökning
Jag fick ofrivilliga rörelser direkt. Jag tror jag tog 3 mg om dagen, men minns inte säkert eftersom det var så länge sedan (1997). Efter ett halvår med Risperdal bytte jag till Zyprexa som jag fortfarande har.