Hur skall man göra för att få benzo.?

Mer
9 år 1 månad sedan #723189 av MsTibbs
Det man inte har provat saknar man inte.
Mer
9 år 1 månad sedan #723193 av charlie2
precis hade benzo förut när jag bodde på psyk. :dans
Mer
9 år 1 månad sedan #723302 av Admin1
Har man stora ångestproblem kan man be att få KBT mot ångest. Just KBT:n mot ångest skall vara bra och stark. KBT:n mot ångest håller man på att göra om mot psykossymptom och det verkar som om den KBT mot psykossymptom blir starkare och kan minska psykoser också, vilket den gamla KBT:n mot psykossymptom inte klarade. KBT mot psykossymptom kallas numera KBTp.
Mer
9 år 1 månad sedan #723328 av Richard
Jag fick 200 st Sobril utskrivet när jag var 16 år i samband med insättning av antidepressiv medicin (Remeron/Mirtazapin), men behövde inte dom, förutom när min pappa tvingade mig i 2 st för att jag skulle lugna ner mig (hade fått ett raseri-utbrott på honom). Dessutom fick jag mängder med Imovane och Stilnoct, då dessa nyss hade kommit ut o ansågs "ofarliga", de var inte ens narkotikaklassade.

Sen använde jag inte benzo på ca 5 år. Men mådde ändå dåligt. Min pappa hade då öppnat 2 st apotek i Norge, o jag hälsade på där då o då. Började så småningom plocka på mig det som blev över, mest en massa Sobril, Flunitrazepam, Nitrazepam, Zopiklon och senare även opioider. Men la in mig frivilligt på psyk efter ett rätt så grovt missbruk, för avgiftning. En vårdare följde med mig hem för vi skulle hämta allt "knark", o han blev rätt chockad över mängderna. Men det fick plats i 2 ICA-kassar. Doktorn lovade mig Stesolid, men efter 4 dagar hade jag inte fått nått annat än Theralen. Så sa jag att jag vill ha tillbaka mina kassar o åka hem!

Men så fick jag ett nedtrappnings-schema på Sobril, som skulle ha varat i runt 2 år. Men gick bara på det i några månader. Sen nästa läkare sa att jag behövde konstant ångestlindring, så hon skrev ut 6 mg Xanor Depot om dagen. Sen efter nått halvår byttes de ut mot 4 mg Iktorivil. Den dosen har jag än idag, 14 år senare.
Mer
9 år 1 månad sedan #723329 av Geta
Fick du verkligen plocka mediciner fritt i din pappas apotek?
Mer
9 år 1 månad sedan #723331 av Richard
Sen beror det givetvis på läkaren. Jag tror inte att nån läkare vill sätta in benzo så att man blir beroende. Har många vänner som också mår dåligt psykiskt, men de flesta har aldrig fått benzo utskrivet. Men min förra läkare var polsk, o han kunde man be om vad man ville; T.ex bad en kompis om Halcion (Triazolam), och;
-Javisst! Det är en av det bästa sömnmedel! Hur mycket vill du ha?

Själv bad jag om en burk Nozinan, (har haft den innan, men biverkningarna var så hemska). Men ville ändå ha en burk för nödsituationer. O det fick jag. Jag får Iktorivil fortsatt utskrivet, eftersom jag har lite psykos-problem o om jag inte tar dem blir jag paranoid.