Hur skall man göra för att få benzo.?

Mer
9 år 1 månad sedan #723359 av charlie2
ÄR Flunitrazepam starkare än sobril då. :?:
vad skiljer dessa åt.. :?:
Mer
9 år 1 månad sedan #723363 av charlie2
Cosmos,

de gjorde till och med en låt om denna :dans


[youtube:3hq6h30k]E-62QgzmcDQ[/youtube:3hq6h30k]
Mer
9 år 1 månad sedan #723368 av Richard
Även Timbuktu har gjort en låt:

[youtube:3taod8an]ufGJX64VKuM[/youtube:3taod8an]


Jag märker inte att flunitrazepam är starkare. Var på nån fest där jag drog i mig 12-14 st, o typ en liter sprit till. Blev inte fullare än vad jag blir nu på mina Iktorivil. Men det är väl individuellt. Läs om Nissegossen här på forumet som stekte sin sko på flunitrazepam... Men visst, flunitrazepam är klassat i klass II, o alla andra -zepam o -zolam i klass IV.

På festen tänkte jag o en kompis lägga lite flunitrazepam i en annan kompis, som var känd för att bli arg på fyllan, i hans drink. Men som tur var stoppade några andra oss...
Mer
9 år 1 månad sedan #723369 av charlie2
bar låta bättre än Rolling stons.. :tummenupp
Mer
9 år 1 månad sedan #723370 av charlie2

Cosmos skrev: Jag har aldrig haft några problem att få benzo utskrivet. Trots min alkoholism och bruk av andra droger. Fast jag är inte den där knapertypen. Blir bara slö och somnar av benzo. Så jag har aldrig överkonsumerat och därmed ser läkarna inte någon anledning till att inte skriva ut det om jag ber om det.

Ett benzo som skiljer sig är Rohypnol. De är fantastiska. Man ger sig ut på flygturer halvvägs in i sömnen. Men en surpropp till läkare tog bort dem eftersom de var "farliga". Flunitrazepam är ett annat namn på Rohypnol. Man kan låtsas som det regnar och be om dessa eftersom man "inte sover en blund". :joker


MEn vad skiljer sobril och ropyhnol ¨åt då.vad händer man man dricker på dessa då. :?:
jag skulle dock aldrig dricka på sobril.. :nej
Mer
9 år 1 månad sedan #723382 av Richard
Det är inte mycket som skiljer, de verkar på samma receptorer (mottagare) i hjärnan. Bara det att flunitrazepam (Rohypnol) är mer potent än oxazepam (Sobril). Dessutom är det mer fettlösligt, så det slår mycket snabbt, o iom. att det är mer fettlösligt, så reagerar det mer med alkohol. 1 mg flunitrazepam motsvarar ca 30 mg oxazepam. Sen är det lite skillnad i halveringstid också.

EDIT: När man blandar dessa preparat med alkohol, så blir effekten oftast 1 + 1 = 3, dvs. du kan flippa ur helt. Jag är van med mina clonazepam, men en gång la mina polare en zopiklon (Imovane) i min öl, o då sneade jag ur (ja, det är vårat sätt att skämta med varandra...). Nån skulle smälla av en fyrverkeripjäs i parken, o precis innan det small vrålade jag åt en polispatrull; Allahu Ackbahr! BOOOM!!!

Det är terrorister i parken sa jag. Men de sa bara åt mig att gå hem...