Hur skall man göra för att få benzo.?

Mer
9 år 1 månad sedan #723338 av Richard
Jodå! Min syster har jobbat på apotek efter att hon gick ut gymnasiet 2000, hon är lageransvarig (men hon fick väl lite hjälp med jobbet av pappa). Så hon får ju inte expediera recept. Men hon står ibland o säljer receptfritt. Det är bra, eftersom hon kan påverka lagret. Ser alltid till att ha Haldol 4 mg hemma när jag ska ha det. De hade de aldrig hemma förr. Annars är det apotekstekniker (1,5 år), men de får inte expediera recept, och så receptarie (3 år) samt apotekare (5 år).

Men jag sa att jag kunde hjälpa till att packa ner o sortera sånt som skulle kasseras, rena drömjobbet...

Alltså jag fick ingen lön, den tog jag ut själv... :vissel
Hälsade bara på min pappa, o "hjälpte" till lite på apoteket...
Mer
9 år 1 månad sedan #723341 av charlie2
Richard,

du är ett vandrade apotek jag får inte ens Zyrpexa utskrivet till mig. :cry:
Mer
9 år 1 månad sedan #723351 av Richard
Zyprexa borde väl inte vara så svårt att få? Det är ju ett neuroleptika, icke-beroendeframkallande. Har haft den under åren, men blev bara tjock av den...
Mer
9 år 1 månad sedan #723356 av Cosmos
Jag har aldrig haft några problem att få benzo utskrivet. Trots min alkoholism och bruk av andra droger. Fast jag är inte den där knapertypen. Blir bara slö och somnar av benzo. Så jag har aldrig överkonsumerat och därmed ser läkarna inte någon anledning till att inte skriva ut det om jag ber om det.

Ett benzo som skiljer sig är Rohypnol. De är fantastiska. Man ger sig ut på flygturer halvvägs in i sömnen. Men en surpropp till läkare tog bort dem eftersom de var "farliga". Flunitrazepam är ett annat namn på Rohypnol. Man kan låtsas som det regnar och be om dessa eftersom man "inte sover en blund". :joker
Mer
9 år 1 månad sedan #723359 av charlie2
ÄR Flunitrazepam starkare än sobril då. :?:
vad skiljer dessa åt.. :?:
Mer
9 år 1 månad sedan #723363 av charlie2
Cosmos,

de gjorde till och med en låt om denna :dans


[youtube:3hq6h30k]E-62QgzmcDQ[/youtube:3hq6h30k]