Är Abilify bra?

Mer
18 år 2 månader sedan #34361 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Är Abilify bra?
Jag har läst någonstans att man i genomsnitt går upp något kilo av Abilify. Själv har jag gått upp 1.5 kilo sen jag började äta dem för en månad sedan, men det gör inget för jag var på gränsen till underviktig när jag fick dem utskrivna. Min läkare sa till mig att Abilify inte alls medför samma viktuppgång som tex Zyprexa.
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34363 av lotta
Svar från lotta i ämnet Är Abilify bra?
d et låter bra Jag har lägsta dos på zyprexaa men önskar byta Ska ta upp abilify med min läkare och den lägsta dosen vore nog aktuell även för mig kanske¨
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34377 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Är Abilify bra?
Jag blir lite besviken när jag läser att man kan gå upp i vikt av Abilify. Den utlovades ju vara ett sådant preparat som inte påverkade vikten.
Men å andra sidan har jag gått ned det jag gick upp när jag började med Risperdalen.
Mer
18 år 2 månader sedan #34476 av Panda
Svar från Panda i ämnet Är Abilify bra?
Jag tycker att Abilify är bra. Men jag har fortfarande paranoia och vanföreställningar. jag hoppas på att de ska höja dosen för mig igen, då kanske det hjälper bättre.

Även jag har gått upp ca 3 kilo sedan jag började med Abilify, men jag tror att det beror mer på att jag ätit mer eftersom jag är mer sugen på mat. Det är klart värt att ta Abilify ändå, trots att jag absolut inte vill gå upp i vikt.
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #38925 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Är Abilify bra?
Nej förresten, jag hade fel, jag har inte gått ned ett kg av det jag gick upp, det var bara det som jag trodde. Jag vägde mig på psykkliniken häromdagen. Trist.
Att jag verkar mindre beror kanske istället på att jag inte tränar så hård styrketräning.
  • Björn
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #38971 av Björn
Svar från Björn i ämnet Dos av Zyprexa

lotta skrev: d et låter bra Jag har lägsta dos på zyprexaa men önskar byta Ska ta upp abilify med min läkare och den lägsta dosen vore nog aktuell även för mig kanske¨


Hej, Lotta!

Har Du 2.5 mg? Det har jag.
Jag har OCD och Aspergers.

Jag har inte så mycket i huvudet, men jag är en jävel på att springa.
Zyprexa är skit. Man kan få sockersjuka av den.

mvh/Björn