Vården smackar på med medicin

Mer
8 år 5 månader sedan #784821 av Geta
Jag tror att det är en strategi, man tar till, att känna sig nöjd med tillvaron.
Det är ganska bekvämt att få pengar utan att anstränga sig. På dagarna kan
man syssla med vad som helst som intresserar en. Jag insjuknade som 19-åring.
Då trodde jag inte att jag skulle bli så här gammal och få det så bra. Jag är
kvar hos landstinget, men de struntar i mig till stor del. Nu ska min Vårdcentral
läggas ner. Idag anmälde jag listning för kroppslig vård på en privat Vårdcentral.
Mer
8 år 5 månader sedan #784842 av Eos
Svar från Eos i ämnet Vården smackar på med medicin
Jag var kraftigt övermedicinerad. Det var inte kul. Det försvann några år för mig. Sedan fick jag en läkare som började avveckla tunga meds.
Mer
8 år 5 månader sedan #784869 av Nissegossen
Skakar på huvudet och säger att jag har haft högdosbehandling med starka depåneuroleptika som inte hjälpte, men som gav svåra biverkningar. Jag är i dagens läge på så låg dos på medicinen att den inte gör mig överdoserad och har ganska bra effekt samt inga eller nästan inga biverkningar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 5 månader sedan #784875 av notwoodstock

Fantasio skrev: Är det fler än jag som anser sig felbehandlade av psykiatrin? Jag har tänkt mycket på det Nissegossen skrivit om, att han endast tarvade något att sova på första gången han uppsökte psykiatrin.

Inadekvat medicinering suger oss sakta men säkert mot botten och våra hjärnor förstörs under resans gång. Själv hamnade jag på Clozapine snart nog, när det jag verkligen behövde var sömnmedicin.

Nu sover jag bra och har inga psykotiska tankar. Jag är på väg att återhämta mig, men resan dit försvåras av de tunga mediciner jag står på. Är vården helt ute och cyklar när de föreskriver antipsykotisk medicin? Jag tror det, i alla fall hos vissa av oss.


Mitt tips är att fråga försiktigt om dom kan ställa in den mer noggrant!

Jag har t.ex halva morgondosen varannan dag - och det är perfekt för att både vara lite pigg, men inte heller släppa in psykoser.
Mer
8 år 5 månader sedan #784899 av Geta
Det beror inte på vården utan på de usla generna.
Mer
8 år 5 månader sedan #784900 av MsTibbs
Vården är inte DÅR-LIK :)