Vården smackar på med medicin

Mer
8 år 5 månader sedan #784815 av Inwatto
Håller inte med dig att vården skriver ut starkare saker än nödvändigt. Jag experimenterade ett tag med att få sömnen att funka och tog Nozinan. Då kunde jag sova några timmar, men det hjälpte inte mot den pågående psykosen. Jag behövde ta Cisordinol (det här var några år sedan) för att den skulle lindras. Den gången gjorde att jag lärde mig att vården vet vad de gör.

Det jag tycker är kass med vården är det kliniska bemötandet man fått av den offentliga vården. Den privata är mer intresserad av att patienten ska vara nöjd. Och de verkar inse att psykisk ohälsa ofta är kronisk, dvs man är för alltid beroende av hjälp och medicin för att må bra. Båda dom sakerna struntade vården i tidigare. Kanske finns det kvar här och där.

Prata inte med hat i munnen!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 5 månader sedan #784816 av Fantasio
Hönan började värpa ägg genom evolutionens gång, vi blir psykfall av samma företeelse.

Geta: Jag hade ett bra liv innan jag blev sjuk. Så värst många funktionshinder har jag inte, men däremot kan jag börja lipa när jag tänker tillbaka på mitt liv. Tänk om jag endast fått något att sova på den där gången jag hamnade på PIVA.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 5 månader sedan #784817 av Fantasio
Inwatto, berätta mer om vad du tycker om privat vård. Jag valde att stanna kvar i Landstinget, eller vad det heter. Capio, som den privata intressenten heter gär i stan, har jag noll förtroende för. Kanske får jag omvärdera min åsikt beroende på vad du skriver.
Mer
8 år 5 månader sedan #784818 av Inwatto
Capio vet jag inget om. Tror de måste upphandla vården vart fjärde år, eller nåt sånt, vilket gör dem beroende av nöjda patienter. Offentliga vården kan göra som de vill, för de behöver inte ha nöjda patienter. Så uppfattar jag skillnaden.

Prata inte med hat i munnen!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 5 månader sedan #784819 av Fantasio
Jag vill inte att privata intressenter ska tjäna pengar på oss med psykosproblematik Därför stannade jag kvar hos landstinget.
Mer
8 år 5 månader sedan #784820 av Inwatto
OK. Ja, konkurrensen med de privata kan få den offentliga vården att bli bättre också.

Jag håller med dig om att man kan bli frustrerad över vården och sin situation. Det är inte roligt att vara sjuk. Ibland funderar jag över om Abilify innehåller något som gör mig nöjd med livet, för jag tycker jag är nöjd med ingenting. Accepterar att inte göra någonting just. Förnuftet säger att det är konstigt att jag inte är missnöjd hela tiden.

Prata inte med hat i munnen!