Vården smackar på med medicin

Mer
8 år 3 månader sedan #797748 av MsTibbs
Nu håller jag inte med Miika. En person som behöver dialys är ju sjuk lik förbannat även om han tycker dialysen är tölig?
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
8 år 3 månader sedan #797749 av Miika
Svar från Miika i ämnet Vården smackar på med medicin
Jag tycker inte att det är jobbigt med blodprov då jag vet vilken nytta den gör. Det var det jag ville få fram
Mer
8 år 3 månader sedan #797750 av MsTibbs
Okej, det kan jag hålla med om.
Mer
8 år 3 månader sedan #797751 av sirap
Jag håller väl med Miika lite, men förstår också att man gärna vill ha prövat allt annat först förstås. Jag fick faktiskt frågan om Leponex på beroendepsyk nyligen, tydligen använder de den rätt sällan eftersom aktiva missbrukare kan ha... Ja, lite svårt att sköta proverna, men jag är ju inte i missbruk och sköter mina tider och så, så jag var en lämplig kandidat. Hoppas på att få pröva kanske Peratsin och Solian först, men om inget hjälper så...

Annars känns det rätt OK än så länge med aripiprazol och Seroquel just nu, men blir så satans illamående av någon anledning. Kanske en chock att byta Zyprexa mot en partiell agonist rakt av och det är den omställningen jag känner av.
Mer
8 år 3 månader sedan #797754 av MsTibbs
Jag har Zyprexa plus Abilify. Dom flesta dagarna är rätt helt okej faktiskt. Men det går i vågor. Har en förkärlek för Theralen, min favorit för den kan användas till så mångt. Sträcker inte alltid till, men när man har mildare sömnproblen eller ångest så är den snäll. :)
Mer
8 år 3 månader sedan #797756 av sirap
Ja, jag kör på Theralen jag också, mest för illamåendet faktiskt. Och att jag hoppas den tar ner min tolerans mot insomningstabletterna.