Psykiatrin får ta över all medicinering.

Mer
8 år 4 månader sedan #792997 av Kevick
Jag har också en strikt uppdelning med psykiatrin kontra somatiken. Min husläkare vägrar skriva ut psykmediciner och tvärtom. Det där tycker jag du ska ta upp till en högre instans Saari. Be om att få träffa chefsläkaren (eller överläkaren som det heter inom landstinget).
Mer
8 år 4 månader sedan #793040 av Amandara
Jag vill bara säga att skallen också är en fysisk del.
Mer
8 år 4 månader sedan #793065 av Nissegossen
Ja, om du har en hjärntumör som orsakar hallucinationer, är ju tumören som är boven i dramat. om nu tumören går att operera och avslutas lyckligt är ju då orsaken till hallucinationerna också borta och det genom kroppsvården. Det är bla därför de gör datortomografi för att utesluta att symptomen kommer från en hjärntumör.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 4 månader sedan #793202 av Admin1
En ung psykiater kan nog en hel del om kroppsliga sjukdomar.En psykiater har läst om kroppsliga sjukdomar också.
Mer
8 år 4 månader sedan #793836 av Saari
Jag hade ett personligt ombud, men hon avsade sig det för att hon inte tyckte att jag behövde henne längre. Jag förstod inte alls mina rättigheter.

Jag har inte direkt svårt att tala för mig, och har en god omgivning runt mig. Men här pågår ett krig mellan psykiatrin och vårdcentralerna samt akuten, men jag vägrar ramla mellan stolarna. Tyvärr är det psykiatrin som fått förnya mina recept mot ryggbesvären nu, det är svårt att prata med en läkare på vårdcentralen om min rygg när det står schizoaffektiv i papperna (för läkaren, inte för mig).
Mer
8 år 4 månader sedan #793841 av Geta
Klassar de det som psykosomatiskt med dina ryggbesvär?