Tardiv dyskinesi

Mer
8 år 3 månader sedan #795483 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tardiv dyskinesi
Min syster påstod att jag har tardiv dyskinesi förra sommaren. Står i kö för att
få komma till psykiatrin. De anser nog inte att jag är något akutfall. Trots att
jag har varit schizofren i närmare 50 år, så skriver psykiatrin ut medicin bara
för två månader i taget, på grund av att de inte har någon närmare kännedom
om mig.
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
8 år 3 månader sedan #795484 av Miika
Svar från Miika i ämnet Tardiv dyskinesi
Det är ju för bedrövligt att du inte får en läkartid inom rimlig tid. Själv brukar jag bli kallad ungefär en gång om året
Mer
8 år 3 månader sedan #795485 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tardiv dyskinesi
Förut fick jag komma till en psykiatrisjuksköterska två gånger om året.
Även det har dragits in.
Mer
8 år 3 månader sedan #795519 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Tardiv dyskinesi
Finns väl andra alternativa antipsykotika till seroquel?

Anchored in Christ ✟

Mer
8 år 3 månader sedan #795605 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tardiv dyskinesi
Om du vill ha bästa diagnosen på tardiv dyskinesi be att få komma till en neurolog. De är experterna på detta.
Mer
8 år 3 månader sedan #795674 av Kickan
Svar från Kickan i ämnet Tardiv dyskinesi
Var till läkaren som rekomenderade akineton. Jag googlade upp fass på telefonen. Om aketineton stor:
Ta inte Akineton
om du är allergisk mot biperidenhydroklorid eller något annat innehållsämne i detta läkemedel (anges i avsnitt 6).
om du har stenbildning (stenos) i mag-tarmkanalen, har risk för akut glaukom (grön starr) eller om du lider av tardiv dyskinesi (fördröjd rörelsestörning).

I ett tidigare telefonsamtal till kliniken fick jag svaret att alla med sådana problem får akeniton.

Läkaren såg märkbart oroad ut när jag läste upp ur FASS och började googla själv, sen nästan föste hon ut mig ur rummet. Jag vet inte säkert hur jag ska tolka det här.