Kolla receptetiketten när ni hämtar ut!

Mer
8 år 3 månader sedan #797581 av IngeF

Nissegossen skrev: Förresten, kan flaskor med tex öl ha en etikett på flaskan, vilket är etikettskötarens ansvar. Det kan där vara felmärkt på flaskan och den kan då innehålla ett annat öl, starkare eller svagare än det står på etiketten. Det där är kollonledarens ansvar att hålla kollen på det. Men misstag händer, det beror på att det är människor som har hand om märkningen och det är också ett ansvar för honom som skickar ölet till tappen ifrån lagerkällaren att han tagit rätt öl i tanken och skickat rätt öl till tappningen.
Att det kan bli fel ibland, beror på ett uppskruvat tempo, det gick ju på ackord och lönen sattes efter hur fort vi kunde jobba

Det är mänskligt att fela, Gudomligt att förlåta.

Litt off topic her, men apropos øl. I Norge er alkoholgrensen for øl i dagligvarebutikker 4.7 %. En undersøkelse viste at halvparten av alt øl som selges i dagligvarebutikk har høyere alkoholvolum enn angitt på flasken. Det gjaldt de mange mindre bryggeriene.
Mer
8 år 3 månader sedan #797591 av sirap

Richard skrev: Jag blev kränkt som fan av apoteket ett par gånger. Jag var tvungen att kroppsvisiteras efter att ha vistats själv på apotekets "soprum"... :lol:

Tur att fentanylplåster inte märks vid visitation...

Tycker inte alls att den visitationen var kränkande, du var ju inne i ett rum dit allmänheten ej har tillträde samt att kassationslådorna ska vara förseglade och ha en lista i sig om det är narkotika i dem så inget "får fötter" när speditionsfirman hämtar dem. Så jag tycker de gjorde helt rätt, särskilt med tanke på vad du tog med.
Mer
8 år 3 månader sedan #797927 av Richard

Geta skrev: Fanns det inte orsak?


sirap,

Jo, jag vet! Jag bara skojade med att jag blev kränkt. Det var min pappa som drev några apotek i Norge. O när jag inte mådde bra, så började jag plocka hem t.ex. Morfin, Flunitrazepam, Nitrazepam, OxyContin, Sobril, Imovane, Fentanyl, Heminevrin, Fenobarbital, Temgesic, Ritalin o allt möjligt som gick att missbruka. Tramadol o Citodon slängde jag, eftersom det "var för svagt"!

Då, runt 2000, fanns det inga listor över vad som fanns bland det som skulle kasseras, allt hälldes ut i speciella kartonger med särskilda påsar i, som sen förseglades. Själv bar jag ut ett par kassar bakvägen till min egen bil med alla "fynd" jag gjort... Detta slutade naturligtvis på psyket för avgiftning. Men pappa litade inte på mig, när jag hade yrat runt själv på apoteket en stund, så han ville kolla mig.

EDIT: Några hekto Kokain hittade jag ju också... Från den "gamla tiden".
Mer
8 år 3 månader sedan #797931 av Geta
Blev inte din pappa ansvarig också på grund av sin son?
Mer
8 år 3 månader sedan #798134 av Richard
Jo, det blev han ju. Egentligen skulle han ha anmält mig. Men han hjälpte mig ur mitt missbruk.