Neuroleptika med få biverkningar???

Mer
8 år 3 månader sedan #800177 av sodergardfia
Geta. Jag mår fruktansvärt illa bara jag missar cipralex ett dygn. Eller om det är abilify. Tar ju dem samma tid. Så det kommer bli jobbigt. Men det är nog ett nödvändigt ont
Mer
8 år 3 månader sedan #800186 av Dddduuudde
Tycker denna tråd är mkt intressant, har lite liknande funderingar. Har ju hört att abilify har väldigt lite biverkningar, och att det kan hjälpa mot skumma tankar och sånt. Så hoppas få den.
Mer
8 år 3 månader sedan #800244 av Zoidar
Trilafon/peratsin är grym. Enda biverkning jag har är försämrad sexuell förmåga. Men det har jag haft med alla antipsykotika, men det blir bättre om man tar antideppressiv medicin samtidigt.

Anchored in Christ ✟

Mer
8 år 3 månader sedan #800375 av Admin1
Om man gått upp mer än 3 kg av antipsykotikan bör man överväga preparatbyte. Men eftersom Zyprexa har bäst effekt efter Clozapine, så är det inte säkert det går att byta för alla. Risperdal och Solian är väl de bästa alternativen, där Solian har minst viktuppgång.
Mer
8 år 3 månader sedan #800410 av Richard
Jag hade ett milt neuroleptika ett tag, som jag tycker fungerade bra, o fick inga biverkningar. Esucos, hette det, med det aktiva ämnet Dixyrazin. Trist att det är avregistrerat.
Mer
8 år 3 månader sedan #800422 av sodergardfia
Tråkigt att det inte görs längre.



Tyvärr har min läkartid blivit inställd. Blir så ledsen för jag har väntat på medicinjustering sen jag var inlagd i början av november. De ville att jag ska börja med lamictal men att öppenvården ska godkänna. Och en massa annat behöver ju fixas.


Men läkaren är sjuk