Dag ett med Latuda!

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 7 månader sedan #863801 av lonely
Svar från lonely i ämnet Dag ett med Latuda!
Ja jag märkte inatt att jag var pigg som sjutton, tog massa sömnmedel för att kunna somna. Brukar sova 14-17 timmar per natt. Sov bara sju timmar inatt och så! Min hängighet och trötthet har försvunnit känns som jag behöver inte hälften så mycket sömn som förut.

Var illamående lite bara lite efteråt. Men Admin1 när kan jag vänta antipsykos effekt och hur många månader tar det tills full effekt kommer på plats?
Mer
7 år 7 månader sedan #863848 av Evillynn

lonely skrev: Det heter juh placebo och nej det är inte det. Min mage har extremt lätt att ta upp olika kemiska ämnen än vanligtvis har det visat sig, så jag är fysiologisk väldigt känslig och mottaglig för olika kemiska ämnen. Därför känner jag så fort förändringar. Dessutom beskriver många att dom snabbt blivit pigga när dom har börjat med latuda. Dessutom ger bipolära mediciner nästan effekt på en gång men inte full. Dessutom sist men inte minst beskriver människorna bakom latuda att med den här medicinen kan man känna effekt från två dagar till ett par veckor och som jag nämnde har jag snabb upptagningsförmåga över normal så ja du förstår


Helt korrekt. Jag har en tendens att byta ut ordet "placebo" till "psykosomatiskt" rätt ofta om jag skriver i all hast (eller pratar). Bra att du rättar mig! :)

Jag förstår. Är det så att du brukar kunna klara dig på lägre doser än andra som följd? Skulle vara intressant att kolla hur fort man tar upp ämnen. Vissa ämnen verkar jag kunna ta upp hur lätt som helst, medan andra behöver jag dunderdoser av.
Mer
7 år 7 månader sedan #864111 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dag ett med Latuda!
Den antipsykotiska effekten brukar tidigast visa sig efter 2 veckor, men är maximal efter 4-6 veckor. Det finns ett psykostest på sajten med 7 frågor P1-P7, som du kan köra för att kolla effekten.
[url:payfcsoy]http://www.viska.se/index.php/sjalvtester/mata-psykotiska-nagativa-symptom[/url:payfcsoy]
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 7 månader sedan #864123 av lonely
Svar från lonely i ämnet Dag ett med Latuda!
Tackar oh bugar Admin1!
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 7 månader sedan #865026 av lonely
Svar från lonely i ämnet Dag ett med Latuda!
Har märkt lite bättre minne och tack vare det här minnet så löser jag lite bättre olika sociala aktiviteter.
Mer
7 år 7 månader sedan #865103 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dag ett med Latuda!
Intressant. Bättre socialförmåga kanske. Det är viktigt med socialförmåga.