Vill inte veta av Abilify längre... orkar inte

Mer
7 år 4 månader sedan #886220 av Nissegossen
Ja, multitasking är ute, AA är inne,som de har varit hela tiden de hade rätt från början. De säger en sak i taget, det viktigaste först.

Att göra flera saker på samma gång, tar helt enkelt längre tid, än en sak i taget, där man koncentrerar sig på det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #886222 av Nissegossen
Ännu har inte människan blivit lika som datorer utan här ett mänskligt basic som gäller för den egna hjärnan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #886224 av Nissegossen
Ödsla däremot inte tid när ni kört fast, överlämna den uppgiften till någon annan, lös nästa uppgift i stället

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #886340 av Lelle

Admin1 skrev: Hoppas det personliga ombudet kan hjälpa dig, men du måste säga till ombudet vad du behöver hjälp med. Börja med det största problemet först.


är tillbaka efter jag hade en tvist med Zeldox. innan jag gjorde denna tråd hade jag faktiskt inte tagit abilify och sedan inte ett tag till. Fått ur den.

tog Zeldox idag och tänkte ha det tillfälligt i väntan tills jag fått personligt ombud och för inte gå upp mer i vikt. Tog det ihop med mycket mat. Jag vet att när jag hade de lite mer i dos så hjälpte det mera men att jag somnade.

Men nu... tog 60 milligram dosen på förmiddagen efter jag redan fått god sömn och var utsövd, en dos som jag inte provat förut men det är inte överdos för högsta tillåtna är 160, eller hur.

Men vaddå fick sömnsjuka, jag somnade någon gång och så kom pappa hem och väckte och han såg direkt på mina ögon att jag var borta och jag kände mig helkonstig och jag kände själv att jag inte kunde kontrollera mina ögon. Pappa sade att han hade köpt mat till mig , det var innan han skulle åka med finlandsbåten. Och jag sa jag kommer till köket men somnade pladask om direkt.

Pappa undrade efter ett tag varför jag inte kom och han kom ner igen, jag såg så pass illa ut att han trodde jag hade överdoserat något och frågade om jag behövde sjukhus. men Jag tog normal dos ihop med föda men mina ögon sen... kände själv att något var fel för kände mig total konstig och tom.

jag har läst att någon som tog den (zeldox) somnade ståendes på jobbet och hans chef fick köra hem honom för han blev så zombie aktig. det var någon annan som tagit den som sedan var ute i trafiken och somnade pladask sedan vid ratten och krockade med bilen

Jag kommer aldrig ta Zeldox mer! som tur är den kortverkande så den är ute ur kroppen sedan ett tag och känner mig genast OK igen.
Mer
7 år 4 månader sedan #886341 av Lelle
Nepp. Zeldox är avlsutat kapitel. tar det aldrig mer i mitt liv. nu tog jag abilify igen och hoppas nu att de är snabba så jag får personligt ombud snart!!!! och får latuda. man får hoppas på att den inte ger sömnsjuka och det andra.
Mer
7 år 4 månader sedan #886342 av Lelle
det var hemskt, vill aldrig mer känna mig som jag gjorde då..........

blir ledsen pappa hade köpt mat specifikt till mig och ville vara snäll och fika med mig innan han skulle iväg med båten några dagar. och jag kunde inte bemöta honom något pga att jag var totalt borta ...