Hur många i världen äter SSRI

Mer
7 år 2 månader sedan #903651 av charlie2
grejen är att med SSRI medicin så måste man ta mera hela tiden och fylla på annars så blir det värre ju. :!:

när jag käkade denna så slutade jag tvärt och då blev jag väldigt sjuk

www.fass.se/LIF/product?nplId=19921023000090

man skall aldrig sluta tvärt med dem. :ajaj
Mer
7 år 2 månader sedan #903653 av charlie2
Bra grejer det ju. :tummenupp
Bilagor:
Mer
7 år 2 månader sedan #903696 av Cider

ispegelland skrev: tror jag får lite dopaminpåslag av att shoppa faktiskt. det känns så himla bra att göra det. just själva köpet o även att packa upp sakerna. sen är det väl över antar jag. men jag köper bara saker som jag tycker att jag behöver eller för att jag måste få ha mina intressen o inte leva som en buddhistisk nunna. skulle kanske vara bra men det finns inga andra sådana här så det vore lite konstigt. :dator <


nätshopping


Jag "shoppar" inte men får absolut dopaminpåslag när jag handlar saker jag "behöver".

Det som är superbra är att det går oftast går att lämna tillbaka kläderna eller sakerna man handlar på impuls. Jag upplever ofta ett rus innan/i samband med och efter köpet och sedan känner jag efter hur det känns att ha kläderna hemma liggandes i bostaden och verkligen känner efter om jag blivit lyckligare/mer tillfredsställd av att äga dessa kläder.. En månad senare kan jag gå tillbaka till affären med kläderna.
Mer
7 år 2 månader sedan #903705 av memphis
ja det är bra att man kan göra det ibland, det är inte irreparabelt :) men oftast är jag nöjd med grejerna när jag nyss köpt dem, för jag är tillfälligt fixerad vid dem. och jag använder dem så att det blir svårt att lämna tillbaka dem. har tex säkert 8 par skor, av alla skor jag köpte i våras, som aldrig varit utomhus. jag har bara provgått dem nån kväll här hemma. nu behöver jag absolut inte köpa skor! men jag har blivit bättre på att spara på grejerna ett tag. tänka efter. skicka tillbaka om jag ångrar mig.
Mer
7 år 2 månader sedan #903796 av Admin1
Det positiva med SSRI är att de verkar både mot ångest och depression. Sedan vid schizofreni minskar dödligheten med 40 % med antidepressiva. Benso kan öka dödligheten med 70 %.
Mer
7 år 2 månader sedan #904139 av charlie2
ja ssri är bra problemet med den är dock att man får inte sluta att ta dem man måste hela tiden fylla på med mera. :cry:
jag slutade med dessa och så fick jag psykos efter det.
Bilagor: