Hur många timmar per dag sover ni på Quetiapin och Risperido

Mer
6 år 11 månader sedan #936456 av Admin1
Trilafon krävde sömnmedel, medan med Risperdal gick det ofta utan sömnmedel. Hur mycket Quetiapin motsvarar Risperdal är jag osäker på. Märkte inga negativa sociala effekter. Men vid schizofreni gäller dålig socialförmåga i diagnoskriterierna för schizofreni enligt DSM. Säkert 90 % har sådana problem.
Mer
6 år 9 månader sedan #956906 av Admin1
150 mg Quetiapin motsvarar 1,4 mg Risperdal. Jag har korrigerat quetiapinvärdet i ekvivalenstabellen för det var för lågt tidigare. 150 mg quetiapin är den lägsta effektiva dosen mot psykos.
Mer
6 år 9 månader sedan #956929 av memphis
jag sover gott 9 timmar just nu på 500mg quetiapinet + 1 prop. Men jag kan bli trött mitt på dan och behöver sova en timme. Men det är mest för att hjärnan känner sig trött på intryck och på att tänka. Sen kan jag göra saker igen. Lägger mig 21, somnar vid 24.
Mer
6 år 9 månader sedan #957022 av koi
Jag sover 6-8 timmar på 200 mg Quetiapin
Mer
6 år 9 månader sedan #957029 av CODA68
Jag sov inget vidare på Quetiapin. Min läkare sa att jag skulle äta minst 8 tabl. per dag. Jag kände mig som en zombie 24/7 och la av med dem. Jag upplevde att jag vare sig var vaken eller sov.
Mer
6 år 9 månader sedan #957043 av Admin1
Första veckan var jag lite besviken på Quetiapin på grund av dåsighet dagtid, men det försvann efter en vecka. Numera väldigt nöjd med 150 mg Quetiapin.