Xeplion.

Mer
6 år 10 månader sedan #947430 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Xeplion.
Snart kommer antipsykotikat Reagila, som innehåller kariprazin. Den minskar negativa symptom något. Annars liknar Reagila Abilify, eftersom den har svag dopamineffekt. Reagila kan finnas på apoteken om några månader kanske.
Mer
6 år 10 månader sedan #949722 av sandy
Svar från sandy i ämnet Xeplion.

Admin1 skrev: Just nu tar ingen Xeplion här, men Nissegossen gick upp i vikt av den. Den ger visst skyddseffekt mot psykos i 6 månader. Fördelen också med Xeplion eller Invega är att den varken aktiverar eller tröttar utan är neutral. Enda antipsykotikat med den egenskapen.


Ja har gått opp i vekt jeg også, og på 150 mg fikk jeg vondt i hele kroppen og tåkesyn. Vil trappe ned.
Mer
6 år 10 månader sedan #949724 av sandy
Svar från sandy i ämnet Xeplion.

1983Dave skrev: Jag har haft Xeplion 75 mg i 14 månader. Står på Olanzapin också så vet inte vilken av medicinerna som ger biverkningar. Men känslolivet är inte som det var förut.


Nei xeplion demper følelsene., det har jeg merket også.
Mer
6 år 10 månader sedan #949725 av sandy
Svar från sandy i ämnet Xeplion.
Nei antipsykotika er noe dritt! Jeg vil ikke gå på det lenger,ikke lett å få av kiloene som er kommer på heller.
Mer
6 år 10 månader sedan #949956 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Xeplion.
Hur mycket har du gått upp i vikt? Abilify och Zeldox påverkar knappt vikten. Abilify kan förbättra känslolivet.
Mer
6 år 10 månader sedan #951567 av sandy
Svar från sandy i ämnet Xeplion.
Har vel gått opp 25 kilo siden 2014, først var det risperdal så prøvde jeg latuda og så xeplion. Abilify og zeldox virket ikke på meg, var like dårlig. Men nå er jeg så lei av medisiner.