Vilken medicin har haft starkast effekt på dig?

Mer
6 år 3 månader sedan #1017022 av 1Dave
Kände du att känslolivet blev dämpat av Xeplion Encingnerius?

Har tjatat om det i andra trådar, kanske inte är medicinen som gör det utan sjukdomen?

/Dave
Mer
6 år 3 månader sedan #1017026 av Richard
Xeplion hade jag aldrig hört talas om, men kollade FASS, samma som Invega (paliperidon). Den har jag aldrig provat. Men det är väl en vidareutveckling av Risperdal (risperidon)? Rätta mig om jag har fel... Det kanske kunde vara värt att testa. Risperdal hjälpte mig bra, men jag blev så trött av den, så jag kunde inte ta den.
Mer
6 år 3 månader sedan #1017038 av 1Dave
Ja det ska vara någon vidareutveckling. Och Xeplion skall väl inte vara tröttande vad jag förstått.

/Dave
Mer
6 år 3 månader sedan #1017039 av Recard2016
Clozapine hade bäst effekt, men jobbiga biverkningar, dreglade på natten så kudden var helt blöt på morgonen och svettades så lakanen var dygnsura på morgonen me. Fick sluta p.g.a. mina blodprover var dåliga, nu har ja zyprexa som e näst bäst o inga biverkningar som ja känner till.
Mer
6 år 3 månader sedan #1017092 av Encingnerius

1983Dave skrev: Kände du att känslolivet blev dämpat av Xeplion Encingnerius?

Har tjatat om det i andra trådar, kanske inte är medicinen som gör det utan sjukdomen?


Jag hade ingen sexlust på grund av Xeplion men det störde inte mig alls, det kan störa andra. Annars inga problem med känslolivet.

Jag kände mig 100% frisk. Jag trodde att vi skulle minska dosen tills jag inte skulle behöva någon medicin alls längre, lite naivt tänkande...
Mer
6 år 3 månader sedan #1017467 av Admin1

Richard skrev: Xeplion hade jag aldrig hört talas om, men kollade FASS, samma som Invega (paliperidon). Den har jag aldrig provat. Men det är väl en vidareutveckling av Risperdal (risperidon)? Rätta mig om jag har fel... Det kanske kunde vara värt att testa. Risperdal hjälpte mig bra, men jag blev så trött av den, så jag kunde inte ta den.

Invega är neutral varken tröttande eller uppiggande. Invega är mer vattenlöslig än Risperdal och ger kanske därför mindre trötthet för effekten på hjärnan blir mindre. Invega tabletten är lite speciell och pumpar ut en jämn mängd under dygnet. På Risperdal tablett kommer hela dosen på en gång.

För mig har alla antipsykotika varit likvärdiga, men det blir så vid lindriga symptom för då blir alla lika bra.