Dåligt minne på 7.5 milligram Olanzapin?

Mer
6 år 3 månader sedan #1020450 av Encingnerius
Jag hade i alla fall inga problem med att sova med Zyprexa.
Mer
6 år 3 månader sedan #1020773 av Lelle

Admin1 skrev: Det kanske beror på att du sover sämre på 7,5 mg och då kan minnet försämras. Dålig närminne är typiskt vid schizofreni, men verkar vara värst direkt efter psykos.


tror jag sover perfekt idag dock. Och sover exakt lämpligt antal timmar också, 8 timmar.
Mer
6 år 3 månader sedan #1020778 av Lelle
jag sov 10-12 timmar förut på doser 10+ med olanzapin förut. Dosen 7.5 milligram märker jag har effekt och fungerar. Varför tog jag 30 milligram!? Helt onödigt mycket.
Mer
6 år 3 månader sedan #1020824 av Admin1
Olanzapin har ganska stark antikolinerg effekt och det har också Clozapine. Lite av inbyggd Akinetoneffekt.
Mer
6 år 3 månader sedan #1020875 av Nissegossen
Akineton verkar direkt på musklerna och den kickar in en timme efter intaget, det går nästan sätta klockan, den ger en eufori av lättnad när den verkar.

Injektion finns på medicinen, jag har aldrig haft den i injektion, men det är fullt synligt och det ingår att när man ser den verka att genast avsluta injektionen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1020878 av Nissegossen
Ja, det ingår också kort minne på Akineton, man får lära sig att hämta hem, vad man skulle göra och gå tillbaka i processen för att komma ihåg, pga dåligt minne
Helt enkelt en strategi för att komma ihåg, glöm inte att Akineton är den medicinen har jag haft sedan 1974 då jag insjuknade.

Så visst kunnande har jag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum