Medicinen (Haldol) är slut, apoteken har stängt!?

Mer
5 år 9 månader sedan #1069810 av Richard
Vi har ett sjukhusapotek här också, men har bara varit där ett par gånger! Det har öppet 08-17 bara på vardagar. Men det är tur att det finns apoteket på ICA Maxi, där syrran jobbar, de har öppet till 22 varje dag, inkl. lördag o söndag. Dessvärre har de ett lite mindre lager receptbelagt.

Min kompis rånade det apoteket en gång. Först kom han upp till mig o ville låna min pistolreplika, han sa att han var hotad. Sen cyklade han upp till ICA Maxi o rånade apoteket på all Treo Comp! :väggen

Men övervakningskamerorna filmade honom innan han tog på sig rånarluvan, så han fick 3 månaders fängelse.
Mer
5 år 9 månader sedan #1069815 av Nissegossen
Hade han en psykos? eller är han mindre vetande?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan #1069832 av Richard
Har var helt borta, mest p.g.a. droger, men han har ganska svåra psykiska problem också. När han greps försökte han ta sitt liv i arresten genom att försöka kväva sig, samt skära upp halsen med nån plastgrej. Men mellan gripandet fram till han skulle avtjäna sitt straff så blev han placerad på ett behandlingshem.

Träffar inte han så mycket nu, men jag pratade med honom för en vecka sen. Han skulle slänga en del DVD-filmer o frågade om jag vill ha dom. Jag skulle hämtat de i veckan men gör det imorgon. Han låter betydligt piggare nu efter vistelsen där, o jag hoppas att han inte faller tillbaka i tungt missbruk! Han är världens snällaste!
Mer
5 år 9 månader sedan #1069836 av Nissegossen
Gamla DVD står i min hall, de skall bara slängas det är upplagt för att jag slänger dem när jag går ut. Knappast någon kör med DVD, jag har här o inspelade DVD Några förpackningar ligger för sig, de andra på en öppnad spindel samt en o öppnad. Min ssk kom med dem han använder USB-minnen i stället

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum